פרסום ראשון

תקפו בלשים מחופשים לחרדים; ביהמ"ש - שחררם

‏במהלך פעילות יזומה בשייח ג'ראח במזרח ירושלים, בלשים שהתחפשו לחרדים הותקפו על ידי שני ערבים, הבלשים עצרו את התוקפים אך היום בית המשפט שחרר אותם (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
בלשים מחופשים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

‏במהלך פעילות יזומה של המשטרה שנערכה אמש (שלישי) בשייח ג'ראח במזרח ירושלים, בלשי משטרה שהתחפשו לחרדים הותקפו על ידי שני ערבים, הבלשים עצרו את התוקפים אך היום בית המשפט שחרר אותם בתנאים.

נציג המשטרה סיפר בדיון בבית המשפט כי "אתמול במהלך פעילות סמויה לצורך איתור אנשים שפוגעים ביהודים וחרדים על רקע לאומני בוצעה פעילות בשייח ג'ראח, במהלך הפעילות נראה החשוד 2 יורק לעבר שוטר שהתחפש לחרדי. בשלב זה הוחלט לבצע את המעצר. בוצע מעצר ברכב ואז המשיב 1 החל לתקוף את השוטרים ולנסות למנוע את המעצר והוחלט לעצור גם אותו".

נציג המשטרה ציין כי "הם קושרים עצמם למיוחס להם", והוסיף כי הם מבקשים להאריך את מעצרם בחמישה ימים.

אחד החשודים סיפר בדיון כי "אנחנו בשעה 22:00 היינו בבית בירושלים יושבים והכל בסדר, לי ולמשיב השני שאיתי יש עבודה ואנחנו משתחררים לבית. היינו בדרך הביתה כי יש לנו עבודה, היו שם בעיות אבל לנו לא היה עסק בזה, לא היינו מעורבים שם. הגענו עד הרמזור, מכונית עצרה לפנינו וסגרה לנו את הדרך והתנפלה עלינו, כולם היו עם נשקים. הרביצו למשיב הנוסף שאיתי, אני מראה איפה. הם לא הזדהו כשוטרים, היו שם 20 שוטרים שתקפו אותי בתוך הרכב. שאלתי אותם מה קרה, לא הבנתי מה קרה, הם תקפו אותנו".

נציג המשטרה הוסיף וטען כי "יש ראיות ומדובר בתקיפה על רקע גזעני, יש פעולות לביצוע. נבקש להעתר לבקשה במלואה".

בהחלטתה, ציינה השופטת עדי בר-טל, כי "לפני בקשה להורות על מעצר המשיבים בחמישה ימים בגין חשד לעבירות של תקיפה ממניע גזעני. כאשר למשיב 1 מיוחסת יריקה מתוך רכב ולמשיב 2 תקיפה של השוטרים שניסו לעצור אותו לאחר שניסה למנוע את מעצרו של המשיב 1".

"קיים חשד סביר לביצוע העבירות", אמרה השופטת, "אולם אני סבורה כי בנסיבות המקרה הנדון, לא הייתה סיבה לעצור את המשיבים ולגרום לתגרה שאירעה", וזאת למרות שמדובר בתופעה רחבה של תקיפת חרדים, בה המשטרה מבקשת להילחם.

היא ציינה כי מ"מדוחות הפעולה שסומנו על ידי עולה כי המעצר בוצע תוך שימוש בכוח רב, הוצאה של המשיבים מהרכב, השכבתם על הרצפה ואז אזיקתם", בשל כך היא הורתה על שחרור המשיבים בתנאים הבאים: התייצבות לחקירה או משפט לפי דרישה. איסור על השתתפות בהתקהלויות לא חוקיות. התחייבות עצמית על סך 5,000 ש"ח כל אחד מהמשיבים. ערבות צד ג' בסך 5,000 ש"ח כל אחד מהמשיבים. הפקדה בסך של 500 ש"ח כל אחד מהמשיבים.

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי להחליט האם לערער על ההחלטה, עו"ד מחיסן קדמני שייצג את העצורים, הביע לכך התנגדות ואמר כי "אני מתנגד לעיכוב ביצוע. החשד הסביר הוא ברמה הנורמלית. לפי התיאור של המבקשת, המשיב הוא זה שהותקף על ידי הכוח העוצר, הוא לא תקף מיוזמתו, הוא היה בתוך רכבו. לאור סימני החבלה הקשים, אני מבקש שלא להעתר לבקשה. הוא יצטרך טיפול רפואי".

בסופו של דבר, השופטת הורתה על עיכוב ביצוע עד מחר בשעה 11:00 בבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר