המקור לפייק ניוז?

רוסיה וסין ניסו להפיץ כזבים אודות חיסונים

דו"ח האיחוד האירופי קובע כי רוסיה וסין פרסמו במספר שפות חדשות כזב באמצעות כלי תקשורת על תופעות לוואי של חיסוני המערב, ועל הצלחת החיסונים שהן עצמן יצרו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא רוסיה פוטין יחד עם נשיא סין שי (צילום: shutterstock)

על פי דו"ח של האיחוד האירופי, בחמישה החודשים האחרונים, רוסיה וסין פתחו במאמצים כבירים להפצת 'פייק ניוז' בעולם אודות חיסוני המערב, בעיקרן פייזר ומודרנה. עיקר חדשות הכזב פורסמו בכלי תקשורת רשמיים של המדינות, אך הופצו במגוון שפות לרחבי העולם.

נזכיר, כי הן רוסיה והן סין פיתחו חיסונים עצמאיים, ויעילותן טרם הוכחה. על פי נתוני הדו"ח, שתי המדינות הפיצו כזבים על חיסוני המערב, בד בבד עם קידום החיסונים שפיתחו עצמאית.

שתי המדינות מכחישות את ההאשמות, ויצרני החיסון הרוסי 'ספוטניק' אומרים כי הם עצם היו קורבן דיס-אינפורמציה "אנו נמשיך להילחם בקמפיין דיסאינפורמציה נגד ספוטניק החמישי, תוך במטרה להגן על חיים ברחבי העולם ולהימנע ממונופול חיסונים שחלק מיצרני החיסונים עשויים לשאוף אליו".

סין מצידה טענה כי החיסונים שייצרה הם "לטובת האוכלוסייה העולמית" וכי "החיסון שלנו מתאים יותר למדינות המתפתחות ומדינות הבלקן".

עוד נקבע בדו"ח כי רוסיה וסין "פועלות לפי היגיון משחק של סכום אפס, ומשולבת עם מאמצי דיסאינפורמציה ומניפולציות לפגיעה באמון בחיסונים תוצרת המערב". עוד נכתב כי אמצעי ההפצה היו "במדיה בשליטת המדינה, ברשתות של כלי תקשורת מסורתיים, ובמדיה חברתית, כולל חשבונות דיפלומטיים רשמיים, על מנת להשיג מטרות אלה".

בסיום הדו"ח נכתב כי "הן הערוצים הרשמיים בסין, והן כלי התקשורת הפרו-קרמלין הגבירו תוכן על תופעות לוואי לכאורה של החיסונים המערביים, תוך שהם מצג שווא ומרעיש דיווחים בתקשורת בינלאומית וקישרו מקרי מוות לחיסון פייזר בנורבגיה, ספרד ובמקומות אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר