פרופיל מיוחד

המפקד של מבצע מירון: ניצב שמעון לביא

ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, הוא המפקד של כל מבצע מירון, האחראי על אבטחתם של מאות אלפי משתתפי ההילולא; 'כיכר השבת' בפרופיל מיוחד (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ניצב שמעון לביא (צילום: ללא קרדיט)

ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, הוא בעצם המפקד של כל מבצע מירון, במסגרתו מאות אלפים צפויים לעלות החל מהיום (חמישי) לציונו של רבי שמעון בר יוחאי במירון, במה שנחשב לאירוע הגדול בעולם, ובפרט לאחר שנת הקורונה.

ניצב שמעון לביא, מוכר כאחד המפקדים המוערכים במשטרה, שחותר להגיע למצב הבטוח ביותר, נטול סיכונים, וידוע כמי שהחל בשנה האחרונה מהפך בתחום הפשיעה הערבית בצפון.

את הקשר עם הציבור החרדי הוא לא מתחיל עם מבצע מירון. שמעון לביא נולד בעיר בני ברק, ואף החל את שירותו במשטרה כבלש במרחב דן, מרחב שהעיר בני ברק נמצאת בתחום אחריותו. משם, הוא עבר בשלל תפקידים במשטרה עד שהגיע, שנים לאחר מכן, להיות מפקד מרחב דן.

שמעון לביא מקבל את ברכת הגראי"ל שטיינמן זצ"ל
שמעון לביא מקבל את ברכת הגר"ח קנייבסקי

בתפקידו, הוא פיקד על העיר בני ברק ברגישות ובנחישות. בזמנו החלו הפגנות 'הפלג', כאשר מצד אחד ידע להידבר איתם אך מצד שני לא נתן להפר את החוק והלך ביד קשה עם מעצרים נרחבים ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

גם את המהומות בישיבת פוניבז' הוא מיגר לחלוטין בעת כהונתו כממ"ר דן. לאחר שהיה עימותים בין הצדדים בישיבה, זימן שמעון לביא את מנהלי שני הצדדים והודיע להם כי אם זה ימשך הוא יעשה גל מעצרים ויסגור את בית המדרש. כשהמשיכו המהומות, הוא אכן ביצע גל מעצרים נרחב ביותר של בחורים, וחייב את הצדדים לחלוק את בית המדרש, כאשר כל צד ישב בחצי אחר, וכך הוא החזיר ביד רמה את השקט אל ישיבת פוניבז'.

כממ"ר דן הוא היה בקשר רציף עם ראש העיר דאז חנוך זייברט, מ"מ אברהם רובינשטיין וסגנו מנחם שפירא מחזיק תיק השיטור העירוני. כשעזב את מרחב דן ומונה לממ"ר השרון, העירייה עשתה מסיבת פרידה מושקעת והודתה לו על הניהול של מרחב דן.

עם שר הדתות ומנכ"ל המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר
עם מנכ"ל אתר הרשבי עו"ד אלי פריינד

שמעון לביא פיקד גם על אירועים המוניים שהיו בתחום העיר בני ברק, כמו צעדת השמיטה של החקלאים בה השתתפו עשרות אלפי תושבי העיר בני ברק, ואירוע 'התקבצו' הגדול, יום לפני הבחירות לכנסת, שנערך בפינת הרחובות השומר רבי עקיבא - בהשתתפות מאה אלף איש, שהגיעו מכל הארץ בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. האירוע היה ללא שום תקלות וקיבל שבחים רבים על הדבר.

ניצב שמעון לביא ביקר בביתם של הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין והיה בקשר עם כלל הקהילות בעיר, כאשר אליהו ארנד, שניהל אז את לשכת מחזיק תיק השיטור העירוני, עמד בתווך והעמיק את הקשר בין הקהילות והרבנים בעיר לבין שמעון לביא, שידע תמיד להגיע להידברות ברגישות אך בנחישות, וכך בכל אירוע גדול בעיר או פרוייקט של שיתופי פעולה, עמד ארנד לצידו של לביא.

שמעון לביא עמד גם בקשר עם כלל ארגוני ההצלה והחירום בהם מד"א, איחוד הצללה, הצלה בני ברק, השומרים ושאר הארגונים, ופעל עימם בשיתוף פעולה.

ניצב שמעון לביא

אחד האירועים שנקשרו בשמו של לביא היה מסע הלוויה של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, עליו הוא פיקד, כאשר במהלך ההלוויה נמחצו שני משתתפים למוות, בעקבות הדוחק העצום של מאות משתתפים סביב המיטה בעת שזו יצאה מהבית המדרש. מני אז, שונו הנהלים וההיערכות לאירועים דומים, שונתה.

לאחר שעזב את מרחב דן מונה לממ"ר השרון ולאחר מכן לסגן מפקד מחוז מרכז. במהלך תפקידיו עמד בקשר עם נציגי הציבור החרדי באלעד ובפתח תקווה, פעמים רבות ביקר בעיר אלעד והעמיק את הקשר עם התושבים ועם ראש העיר ישראל פרוש שבנו פרוייקטים שונים יחד לטובת הנוער בעיר.

בהפגנות השונות של 'הפלג' על חוק הגיוס בכניסה לעיר אלעד, לביא שפיקד על האירועים לא בחל גם במעצרים רבים כדי להחזיר את השקט לעיר ולכבישים וידע תמיד למזג את הנחישות לצד ההידברות.

עם הגעתו לשמש כמפקד המחוז הצפוני של המשטרה והעלאתו לדרגת ניצב, לקח על עצמו לביא להצעיד את המחוז הצפוני קדימה, כאשר הדגל ששם הוא המלחמה בפשיעה בכפרים הערביים ואיסוף הנשק. ניצב שמעון לביא הפך לשם דבר בקרב ראשי הרשויות הערביות בצפון. השר אוחנה ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מגבים אותו במאבק ומעודדים את המלחמה בפשיעה זו.

בעירית בני ברק עם אברהם רובינשטיין מנחם שפירא
בסיור בעיר אלעד עם ראש העיר ישראל פרוש

מלבד הקשר עם הקהילות השונות החרדיות בצפון, המבצע הגדול ביותר שלו הוא כמובן מבצע מירון, כאשר אלפי שוטרים מכל רחבי הארץ משתתפים במבצע, עליו מפקד שמעון לביא.

לביא עומד בקשר הדוק עם אנשי המקומות הקדושים, המנכ"ל הרב יוסף שוינגר ואחראי על הצפון ישראל דרעי., וכן מנכ"ל האתר מטעם ועדת החמישה, עו"ד אלי פריינד. בכל הימים שלפני ל"ג בעומר הגיע לביא בקביעות להר מירון לפקד מקרוב על הכוחות. מתוקף תפקידו הוא אחראי ישירות על כלל מתחמי ההדלקות של החסידויות, ולמרות הלחצים הרבים שעבר, הוא שם בראש סדר העדיפויות את ביטחון ושלום הציבור.

בימים הקשים של תקופת הקורונה, הורה לביא לסגור את ציון הרשב"י לאחר שהמונים הגיעו בזמנים שונים ולא שמרו על ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר