היו דברים מעולם

"שלשה עשר קרבנות": חזרה לאסון מירון תרע"א

בימים אלו, בהם אנו בוכים על קורבנות האסון הגדול שאירע בחגיגות ל"ג בעומר במירון, חזרנו 110 שנים אחורה, לאירוע בו מצאו את מותם 13 מהחוגגים בהילולת הרשב"י במקום (היסטוריה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
חגיגות מירון בל"ג בעומר, שנת ה'ת"ש (צילום: הנס חיים פיין, ויקימדיה)

ל"ג בעומר במירון תרע"א, לאחר תלאות הדרך המפרכת הצליחו החוגגים להגיע לציון קברו של רבי שמעון בר יוחאי, ולשמוח לנעימות שירה וזמרה.

כמאה אנשים מתוך אותם אנשים שעלו וגדשו את ההר, עלו על מרפסת לצפות בשמחה הגדולה, ולאחר שמספר אנשים נשענו אל מעקה המרפסת, קרסה הגדר ואותם אנשים נפלו מהמרפסת מגובה רב של כשמונה מטרים. באסון נהרגו 13 אנשים, וכ-40 אנשים נפצעו.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

כך דיווח העיתון 'החירות' ימים ארוכים לאחר האסון:

"היום שבו אלינו הנוסעים שהיו במירון בהלולת רשב"י, וסיפרו לנו את פרטי המאורע הנורא שאירע שמה בליל ההילולא. הלב יקרע לנזרים באמת בשמענו את הפרטים המבהילים האלה על הקרבנות היקרים שנפלו חללים במקום החנינה".

(אוסף הספרייה הלאומית ואוניברסיטת ת"א)

"ובעת שהמון עם רב מלא את האולם, רוקד במחולות, שר ופורט על הנבל; בעת שהשמחה מלאה את הלבבות וצהלה את כל הפנים; בעת כזו—נשמע קול אדיר, נורא ומרעיש, ואחריו נמשכה דמיה רגעית. ופתאום נגלה לעיני העם מחזה מבהיל, מחריד ומזעזע... קולות זועה וצעקות יללה מלאו אז הללו של המקום".

כך דווח על האסון בעיתון 'המודיע'

(אוסף הספרייה הלאומית ואוניברסיטת ת"א)

בעיתון 'האור' דווח: "האסון במירון- שבעה הרוגים. קרה אסון במירון, נפלה המעקה שאצל ההדלקה, נהרגו שבעה אנשים, נפצעו הרבה - רובם צפתיים".

(אוסף הספרייה הלאומית ואוניברסיטת ת"א)

בעיתון 'מוריה' פורסמו שמות הנספים:

(עיתון 'מוריה', ויקימדיה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר