אחרי הודעת נתניהו

בנט: "לא ביקשתי ראשות ממשלה, ביקשתי ממשלה"

יו"ר 'ימינה' דוחה את הצעתו הדרמטית של נתניהו, שלראשונה אישר אותה בקולו, לרוטציה בראשות הממשלה, בשל העובדה כי התעקשות סמוטריץ' מונעת רוב לממשלת ימין • צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באייר תשפ"א | 03.05.21
דברי בנט, היום (צילום: ערוץ כנסת. תמונה, ארכיון: Flash90)

יו"ר מפלגת ימינה ח"כ נפתלי בנט, משיב לפני זמן קצר (שני) להצעתו של נתניהו לחבור להקמת ממשלת ימין, בה הוא יכהן כראש ממשלה ראשון, ברוטציה, וטוען כי היא איננה רלוונטית. לדבריו הגיב, שוב, נתניהו, שכתב: "אם תבוא, יהיו בסוף 61".

"אנחנו מתקרבים לתום תקופת המנדט של נתניהו", פתח בנט את הצהרתו, "ומטבע הדברים, יש הרבה ספינים, והרבה תכונה במערכת. אנחנו מדברים עם כולם, נפגשים, מנסים לקרב בין הצדדים, הופכים כל אבן. יש הרבה רעש, אבל הקו שלנו נשאר עקבי, אולי העקבי מכל המפלגות".

לדברי בנט, "מטרת העל היא להקים ממשלה ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות. העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, לפעמים בשמאל, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות. לשם הקמת ממשלת ימין אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם".

"אני חוזר ואומר", המשיך יו"ר ימינה: "המכשול להקמת ממשלת הימין הוא לא ימינה. שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו, ואני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו".

בנט הוסיף וטען: "לפני שלושה שבועות אמרתי לראש הממשלה: 'יש לך את האצבעות שלנו, תביא ממשלה. לא ביקשתי ראשות ממשלה. אתה לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים, תביא ממשלה - אנחנו מוכנים לעזור'. אין שום מחלוקת על תפקידים, כיבודים, רוטציות או דברים כאלה. הכל סוכם בשעה הראשונה של המו"מ. אני מוכן להקים ממשלת ימין אתמול".

"ואז אמרתי לראש הממשלה: 'אני לרשותך, בוא נביא ממשלה'. אבל מהרגע הראשון במקום להתאמץ להביא את הממשלה ולכוון את הלחץ על מי שלא מוכן להיכנס לממשלה, הוא הלך לברירת המחדל הרגילה שלנו - לתקוף את ימינה.
ועכשיו, זה חוזר".

בשלב זה תקף בנט: "לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. זו האמת. אני רוצה לשמור פה על טון מכבד לראש הממשלה אבל חשוב להגיד דברים כהוויתם - בפשטות, בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ".

"אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות. אתם מעלים על דעתכם מה המשמעות? אסון מירון, משברים חוקתיים בישיבות הממשלה, מבוכה, בלבול. זה מה שאנחנו רוצים פה? זה החזון? זה הכיוון?. אני גאה בזה שאני עומד על הקמת ממשלה, אני לא מתנצל על זה".

לסיום עקץ סנט את יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', המתנגד לממשלה שתישען על רע"מ, ואמר: "מי שלא נותן יד להקמת ממשלה הוא חסר אחריות. אנחנו ברגעים מאוחרים מאוד אבל לא כבה הנר. האסון במירון הזכיר לנו שמעבר למחלוקות אנחנו עם אחד, שאנחנו מחוברים זה לזה, וערבים זה לזה. אני קורא לכולם, לכל מנהיגי המפלגות - אני בדקה ה-90. תגלו אחריות, תקשיבו למה שהציבור מבקש מאיתנו".

כאמור, בתגובה להצהרתו, כתב ראש הממשלה נתניהו: "‏בנט, אתה יודע יפה מאוד שברגע שתתחייב לממשלת ימין - יבואו אחרים אפילו בלי סער ויהיו לנו 61. הם מחכים רק לך. המכשול האמיתי להקמת ממשלת ימין הוא סירובך להסיר מסדר היום ממשלת שמאל ולהתחייב רק לממשלת ימין. עשה זאת היום!".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר