בשיחה ל'כיכר'

הראשל"צ הגר"ש עמאר: המדינה חייבת לשלוט במירון, במקום ה'הקדשות'

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, מתייחס לאסון מירון בשיחה מיוחדת ל'כיכר השבת', וקורא למדינה לקבל אחריות על ההר, ולציבור - להבין שמספר המשתתפים בהילולא יוגבל בשנים הבאות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: חיים גולדברג)

ארבעה ימים לאחר האסון הקשה בהר מירון, הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, העניק ראיון מיוחד לפרשן 'כיכר השבת' ישי כהן, התייחס להערכות כי ההילולות בשנים הקרובות יצומצמו וקרא להקשיב לרשויות. הריאיון המיוחד והמלא, יפורסם הערב, כאן ב'כיכר השבת'.

אנחנו מדברים הרבה על האסון הנורא הזה, אבל בסוף כל קציני המשטרה אומרים שההר לא יכול טכנית לקבל את ההמונים. לרב הרי יש במירון את אחת ההדלקות המרכזיות; אנחנו צריכים להבין ולקבל את החלטת המשטרה שלא לעלות להר במאות אלפים?

"חד משמעית. כבר שם היה לי רעיון. לא ראיתי אף פעם את כל המקומות, אני הולך ישר להדלקה שלנו. אבל באותו רגע שאלתי, לאן אנחנו הולכים? יש מקומות בארץ ובעולם שבנו מקומות לעשרות אלפים, בנו בבניין, עם גדרות ופתחים, בחוכמה. פה זה אחרת. לפי דעתי, צריך להוציא את כל הברזלים והאהלים".

הראשון לציון בשיחה עם ישי כהן

אבל יהיו בעיות עם אנשי ההקדשות...

"צריכים לבנות מקומות, לבנות כמו אצטדיון להבדיל. שהכל יהיה מסודר. המדינה חייבת לקבל שם בעלות, אחרת זה סכנה. עם כל הכבוד, ההקדשות יכולות רק לייעץ מתי להדליק. אבל אדם צריך לדעת איפה הוא יודע ואיפה הוא לא יודע...".

הראשל"צ הדגיש, כי עד שיתאימו את השטח להמונים, יש לקבל את ההחלטה לצמצם את מספר המשתתפים בהילולא: "יעשו סדר כמה אנשים יבואו, יחלקו את זה לארבעה-חמישה ימים. אין ברירה. אני אעמוד בתוקף ואביע את דעתי, ואני בטוח שכל גדולי החכמים יסכימו ויילכו בדרך הזאת. פיקוח נפש הרי דוחה שבת ויום כיפור. אין שום ספק".

צפו בדבריו

כאמור, הריאיון המיוחד והמלא יפורסם הערב, כאן ב'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר