עימות ביהדות התורה

פירוק ההקדשות במירון • האשמה: "מפחדים מהסיקריקים"

הקולות בישיבת סיעת יהדות התורה עלו לטונים גבוהים, במהלך הדיון על ביצוע השינויים במירון, בשל האסון. ב'דגל' דרשו הסדרה מלאה, שתוביל לעימות עם קיצונים - בעוד ב'אגודה' ביקשו להמתין (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
קיצונים במירון. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום ארכיון: דוד כהן / פלאש 90)

מחלוקת ביהדות התורה על מה שנדרש לעשות בציון הרשב"י במירון, בעקבות האסון המחריד בו קופחו חייהם של 45 בני אדם בל"ג בעומר האחרון. בעוד אנשי דגל התורה דורשים הפקעה מלאה, לטובת המדינה שתשליט סדר, ח"כים באגודת ישראל מבקשים להמתין עם זה, וספגו על כך ביקורת מעמיתיהם.

כידוע, אסון מירון חשף בפני הציבור כולו את המאבקים סביב הכסף הרב והשליטה במתחם במירון, שלפי חלק מהטענות יתכן ומשפיעים על התנהלותם של כמה מהנציגים החרדים.

לפי גורמים המעורים בפרטים, בישיבת הסיעה שעסקה באסון, 'דרשו ב'דגל' שתתפרסם הודעה חד משמעית לתקשורת, לפיה המפלגה תומכת בהסדרה מלאה של המקום על ידי המדינה, שמשמעותה - הפקעת השליטה מידי ה'הקדשות' השולטות בהר, והעברת האתר לניהול רשמי של המדינה בלבד.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי במהלך הדיון עלתה הצעה לדרוש הקמת מנהלת לאתר מירון, אך הח"כים פרוש ואייכלר התנגדו לכך, מחשש שמנהלת זו תפקיע שטחים.

אכמו כן, חלקים באגודת ישראל מנעו את פרסום ההודעה לתקשורת. לטענת בכיר בסיעה החסידית, צעד שכזה לא יוביל לתוצאה הרצויה. "יכול להיות שבסוף אכן נגיע להפקעה, אבל לא צריך לעשות את זה מיד, אלא לבדוק את העניין על ידי צוות משפטנים", הוא מסביר כעת.

"אם נעבוד בפזיזות, עלול להיווצר מצב שהרפורמים ידרשו דריסת רגל גם במירון, כמו שהם מנסים בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו", הסביר הבכיר בשיחה עם 'כיכר השבת'.

גפני מ'דגל' ופרוש מ'אגודה'. ארכיון (צילום: Flash 90)

אך כאמור ב'דגל' סבורים הפוך, כפי שפורסם לראשונה ברדיו קול חי, ואף מאשימים כי בקשת אגודה, לפיה המדינה תתקצב שיפוץ בעשרות מיליוני שקלים אך השליטה תישאר עדיין בידי ה'הקדשות', אינה מעשית.

"הם מפחדים מה'סיקריקים' שמעורבים בנעשה במקום, ופעלו כל השנים למנוע את ההסדרה על ידי המדינה, כמו בכל אתר המוני נורמלי. חייבת להיות הסדרה, ובהקדם, ואנחנו לא נוותר על זה", חורץ בכיר בסיעה הליטאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר