המומחים חוששים:

טיל סיני גדול עלול להתרסק על כדור הארץ

ליבת המשגר הסיני הגדול "לונג מארץ'", נכנסה בטעות למסלול סביב כדור הארץ, וללא דלק היא עלולה ליפול בימים הקרובים במיקום שאינו ידוע בדיוק, על פני כדור הארץ (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
השיגור של הלונג מארץ' (צילום: הטלוויזיה הסינית CCTV)

חשש כבד כי ליבת המשגר הסיני "לונג מארץ'" עלולה להתרסק על כדור הארץ בימים הקרובים. מדובר בטיל ארוך כ-30 מטר אורך וברוחב חמישה מטרים הטס במהירות של כ-250 אלף קמ"ש ובמשקל של 21 טון. המומחים מתקשים לומר היכן בדיוק יתרסק הטיל.

מדובר במשגר שנועד לשיגור חלקים מתחנת החלל שסין בונה במסלול סביב כדור הארץ. המשגר הרב-שלבי מורכב מליבה מרכזית ומארבע רקטות-צד.

השיגור בוצע ביום חמישי שעבר, כאשר הסינים שיגרו את המודול הראשון של תחנת החלל שלה "טיאנגונג 3". השיגור עבר בהצלחה, אלא שמסתבר שגם ליבת המשגר נכנסה למסלול סביב כדור הארץ במקום ליפול מיד לאוקיינוס. כעת בהיעדר דלק הוא ילך ויאבד גובה אט אט וייפול חזרה לקרקע.

בשל העובדה שרקטות כאלה מיועדות להגיע לחלל הן עשויות מחומרים עמידים לחום שלא מתכלות לגמרי באטמוספרה ומספר רב של חלקים עלול להגיע לקרקע ולהתפזר על פני שטחים גדולים.

המומחים מעריכים שרוב הסיכוי שהחלקים ייפלו על האוקיינוס, בשל העובדה ששני שליש מהעולם מכוסים במים. אלא שבהחלט קיים סיכוי שהחתיכות ייפלו באזור מיושב.

זו לא הפעם הראשונה שלסינים יש תקלות בשיגור הלונג מארץ', לפני כשנה בטיסת הבכורה של המשגר הוא גם נכנס ללא שליטה לאטמוספירה ונפל לבסוף באוקיינוס האטלנטי. נאס"א מתחה כבר אז ביקורת על אמצעי הבטיחות של הסינים ואמרה כי אם הליבה הייתה נופלת כמה דקות קודם לכן היא הייתה נופלת על אדמת ארה"ב.

כעת ליבת המשגר מקיפה כרגע את כדור הארץ מדי כ-90 דקות, כשהיא הולכת ומאבדת גובה כתוצאה מגרר אטמוספרי ושינוי של כמה דקות בכניסה לאטמוספרה פירושו הבדל של אלפי קילומטרים בנקודת הפגיעה מה שמקשה את ההערכה היכן בדיוק היא תיפול. הרקטה חולפת במסלול שעובר בין ניו יורק, מדריד, בייג'ינג, צ'ילה וגם מעל ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר