המושג השבועי

מה הקשר בין יין לאדמה? - "מינרליות"

המונח מינרליות נשמע בהקשר של יינות לבנים והוא מתאר מאפיינים מלוחים או טעמים שמזכירים אבנים רטובות. מניין הוא נובע? כתבה נוספת בסדרה מבית אתר 'קידוש'(יין וטעמים)

ארי גוטלהוף | כיכר השבת |
איך מרגישים ומתארים מינרליות ביין? (צילום: שאטרסטוק)

מינרליות ביין הוא מונח שנוי במחלוקת.

ישנם כורמים ויננים הטוענים שמינרליות ביין מגיעה מאבנים או מינרלים אחרים שנמצאים באדמת הכרם והגפן סופחת את הטעמים מהם, אבל מצד שני לא מעט אגרונומים טוענים שאין כל קשר בין טעמי מינרליות ביין לבין מינרליים פיזיים שקיימים בכרם.

המינרלים בכרם לא מתפרקים כל כך מהר והגפן אינה יכולה לספוג אותם.

אז איך בכל זאת מרגישים ומתארים מינרליות ביין?

כאשר אנחנו טועמים יינות מסויימים היין נוגע בחלקי הלשון שמרגישים מליחות ומפעיל אותם ואנחנו נזכרים בטעמים של מלח או בטעם שיש באוויר כשאנחנו נמצאים בחוף הים ויש רוח מזרחית.

המלצת השבוע שלנו מגיעה מקרית ארבע היקב הקטן של אלי שירן יקב שירן מיטיב לייצר בכל יין חיבורים גם של זנים וגם של אזורי גידול שונים בארץ.

היין שלנו השבוע הוא 'טריאדה' – שלישיה וכשמו כן הוא בלנד של שלושה זנים משלושה אזורי גידול שרדונה, מהגליל העליון - סמיון, מרמת הגולן - וויוניה, מהנגב - באף.

ארומות של ליים ואננס טרי בפה, חומציות נעימה, מינרליות עדינה וסיומת חמוצה ומרעננת לחיים.

להמלצה שלנו כנסו לכאן>>

התכנית הינה בשיתוף אתר 'קידוש' המביא את חוויית יקבי הבוטיק למסך הביתי, האתר הגביל את עצמו ליקבים שמייצרים עד 100K יינות בשנה ורק הם זוכים להציג בו את מרכולתם, וכמובן היקבים הם רק ישראלים, רק כשרים ורק קטנים.

רוצים להיתרשם ולחוות חווית קניה שלא הכרתם? כנסו>>

או כתבו ישירות לוואצאפ >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר