בחירות חמישיות?

סקר חדש: פחות מ-50% תומכים בבנט-לפיד

רק 24% ממצביעי ימינה תומכים במהלך שמקדם יו"ר המפלגה נפתלי בנט בחבירה לגוש השינוי • 25%, שהם רבע מהעם, לא מעוניין באף ממשלה הניתנת להקמה כעת; הסקר (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונפתלי בנט, 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 )

הסחרור הפוליטי במדינת ישראל לא נפסק גם לאחר ארבע מערכות בחירות, וייתכן שבתוך חודש ימים נצא לסבב בחירות חמישי - תוך שנתיים וחודשיים.

לשם כך ערכו ב'חדשות 13' סקר שבוחן את צעדי הפוליטיקאים השונים בימים דרמטיים אלו. עיקר השאלות הופנו אל הממשלה המתגבשת, בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

מבין שבעת המנדטים שבחרו ימינה, רק 24% תומכים בחבירת בנט ואנשיו לגוש מתנגדי נתניהו. לעומת זאת, בקרב ששת המנדטים של תקווה חדשה, על אף שהיא מופלגה המוגדרת ימנית, 67% תומכים בהקמת ממשלה כזו.

בשאלת הציבור הכללי, 43% מעדיפים את ממשלת בנט-לפיד, 33% מעדיפים ממשלת בנט-נתניהו ואילו 25%, רבע מהעם, לא תומך באף אחת מהאפשרויות. משמע: רבע מהעם תומך בבחירות חמישיות, לכנסת ה-25.

הסוקר הפרופ' קמיל פוקס בדק גם את זה: מה היית בוחר לו הבחירות – שעוד רחוקות מהכרזה – היו נערכות היום. התוצאה, כצפוי, לא פותרת את הסבך הפוליטי ארוך הימים:

הליכוד זוכה ל-28 מנדטים, יש עתיד מתחזקת ל-21, גם ימינה מתחזקת משמעותית ומגיעה ל-11. כחול לבן עם 8, ש"ס, יהדות התורה והעבודה עם 7 מנדטים כל אחת. תקווה חדשה והרשימה המשותפת שומרות על כוחן עם 6, הציונות הדתית, ישראל ביתנו ומרצ יורדות, כל אחת ומספרה, ל-5 מנדטים - ורע"מ שוב נכנסת עם 4 מנדטים.

מבחינה גושית, התוצאות לא מובילות למנצח. גוש מתנגדי נתניהו עומד על 58, גוש תומכי נתניהו עם 47, ימינה עם 11 ורע"מ עם 4.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר