שלושה נעצרו

מוקד המתיחות בירושלים: שייח ג'ראח שוב בוערת

על שכונת שיח ג'ראח במזרח ירושלים, שוב עבר לילה סוער של הפרות סדר, במהלכן נעצרו שלושה ערבים. הרקע למאבק: החלטת בית המשפט לפינוי תושבים מקומיים מבתיהם (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אמש (שלישי), פעלו כוחות משטרה ומשמר הגבול בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה בהשתתפות עשרות מפגינים שהפרו את הסדר תוך יידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה. כוחות המשטרה נאלצו לפזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים.

במהלך הפרת הסדר נעצרו שלושה חשודים בגין אותה הפרת סדר

כזכור, מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, שקולו לא נשמע מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014, פרסם הודעת אזהרה "ברורה ואחרונה", כלשונו, לישראל – בטרם יורה לאנשיו בארגון לשוב ולהתפרע מול כוחות הביטחון הישראליים: "לא נעמוד בשילוב ידיים אם לא תיעצר התוקפנות נגד הפלסטינים בשכונת שייח ג'ראח".

בימים האחרונים הסלימה המתיחות במזרח ירושלים, זאת סביב פינויין האפשרי של משפחות ערביות מבתיהן, כאשר במקום התפתחו הפרות סדר. ע"פ הכרעת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, התושבים הפלסטינים המתגוררים מזה עשרות שנים בשכונה נדרשים לפנות את בתיהם לטובת תושבים יהודים זאת בשל העובדה שבתים אלו היו שייכים בעבר ליהודים.

מדובר בשמונה משפחות, ששבע מהן נמצאות בתהליכי הגשת ערעור לביהמ"ש העליון. ביום חמישי הקרוב צפויה להתקבל החלטה בעניינן – ואם בעליון לא יקבלו את הערעור, המשפחות הללו יפנו את בתיהן. המשפחה השמינית שעתירתה לעליון נדחתה, מצויה בהליך משפטי נוסף במחוזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר