הדיונים בבית הנשיא

בסבירות גבוהה - יאיר לפיד יקבל את המנדט

יו״ר מפלגת יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, צפוי לקבל מהנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה, בעקבות המלצת תקווה חדשה • הסתיימה פגישת לפיד עם ריבלין (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח / לע"מ)

מאבקי הכוחות בין יאיר לפיד לנפתלי בנט, בשאלה מי יקבל את המנדט אחרי בנימין נתניהו, תמו בניצחון יו"ר יש עתיד, קרוב לוודאי.

לפיד אצל ריבלין (צילום: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו / לע"מ)

מתחילה היו סיכויי יו״ר ימינה לקבל את המנדט נמוכים, גם אם היה מקבל את המלצת 52 חברי גוש הימין, אבל הבוקר הסיכויים צנחו, עם הודעת תקווה חדשה כי תמליץ על לפיד.

בפתח פגישתם הבוקר, הבהיר לפיד לריבלין, כי הוא "עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט", ולא לוותר עליו לבנט.

לאחר מכן נועד בנט עם נשיא המדינה והבהיר כי הוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

(צילום: חיים צח / לע"מ)

אם הנשיא אכן יטיל את המלאכה על לפיד, זו תהיה פגיעה אנושה בניסיונות הליכוד ליצור בכל זאת ממשלת ימין. החזקת המנדט ב-28 הימים הקרובים בידי מנהיג המרכז-שמאל תאיץ את בנט להרכיב ממשלה עם לפיד, כדי למנוע סבב חמישי.

בינתיים, את המכה המשמעותית לניסיונות הרכבת ממשלת בנט-לפיד נתן דווקא אחד מחברי ימינה, עמיחי שיקלי. כעת בגוש הימין ינסו להפוך את הודעת שיקלי לכדור שלג, ולהביא ח״כים נוספים בימינה ובתקווה חדשה להצביע נגד.

במקביל, בעוד 'ימינה' מצטמקת משבעה לשישה מנדטים, ומשתווה לגודלה של 'תקווה חדשה', האחרונה התכנסה היום והחליטה להמליץ בפני הנשיא ריבלין לקבלת מנדט ההרכבה, דווקא על יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד.

מלבד זאת גם 'כחול לבן' בראשות השר בני גנץ, וכן מפלגת 'העבודה', הגישו לנשיא המדינה את המלצתם על ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, כמועמד לקבלת המנדט להרכבת ממשלה.

הנשיא מבחינתו לא מתכוון להתמהמה, אלא להגיע להחלטה במהירות האפשרית, כנראה כבר היום. מבחינת ריבלין אם נגזר על מדינת ישראל לצאת שוב לבחירות, אין טעם למשוך את זה בטקסיות הרגילה. כאמור, מבחינת מפת הסיכויים לפיד הוא המוביל המשמעותי, אך ייתכן שהודעת שיקלי דווקא תאיץ את הנשיא לכיוון החזרת המנדט לכנסת.

(צילום: חיים צח / לע"מ)
(צילום: חיים צח / לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר