האסון הנורא במירון

ראש המכון באבו כביר: 'משפחות התקשו לזהות את הגופה'

ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, התארח באולפן 'כיכר השבת', והתייחס להליך המורכב של זיהוי 45 קורבנות האסון במירון, ומסביר מדוע ההליך לקח זמן כה רב • צפו (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ואן פראך • מפיק: איציק אוחנה)

ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית באבו כביר, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס להליך המורכב של זיהוי 45 קורבנות אסון מירון ומדוע ההליך לקח זמן רב. הריאיון המלא ישודר מחר (חמישי) במשדר מיוחד במלאות השבעה לאסון מירון.

ישנם אנשים רבים שלא מבינים מדוע לקח כל כך הרבה זמן עד שזיהו את ההרוגים ושחררו את הגופות לקבורה. אולי תסביר קצת על ההליך?

"אני קיבלתי את הידיעה בשעה 01:30 בלילה מרב המכון, ובשעה 05:00 לפנות בוקר המשטרה הודיעה לי שהם מעוניינים להביא את הגופות למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

"המנוחים הגיעו בשעה 12:30 בשיירה גדולה שרק לפרוק אותם ולבצע את הליך הרישום שכולל רישום של תעודות וחפצים, כבר לוקחים את מרבית הזמן".

"לגבי הזיהוי", הוסיף ד"ר קוגל, "ישנו סדר מסוים שמתחיל בבדיקת הגופה האם ישנן צלקות, לוקחים גם בדיקות רפואיות שונות וכו', כאשר באותו הזמן המשפחות נותנות את הסימנים שלהם על הגופה עצמה, ואז מצליבים את המידע, ואפילו לא את כל המידע, אלא מספיק מידע כלשהו שיקשר את המשפחה למנוח.

"אנחנו לא יכולים להראות למישהו 45 גופות ושהוא יבחר לעצמו את הגופה שקשורה אליו, ולדוגמא, בבית החולים בצפת היו שלוש משפחות שטענו על גופה מסוימת שהיא שלהם, ואצלנו היו ארבעה מקרים שהמשפחות זיהו בצורה לא נכונה את הגופה, ולכן הצלבת המידע זה משהו שלוקח זמן".

לדבריו: "צר לי באמת על המצב שנוצר, ואני מרגיש את הכאב של המשפחות. אני זוכר את אותו אבא שאמר לבן שלו שהוא מצטער שהוא לא הצליח להביאו לקבורה לפני כניסת השבת, זה כאב לי ואפילו בכיתי יחד איתו".

"אי אפשר לומר למשפחה שיצאו החוצה מיד אחרי הזיהוי, בגלל שישנן משפחות שרוצות להיכנס, ואחרי הכול ההליך נעשה בצורה הכי מהירה שישנה במדינת ישראל", הוסיף קוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר