"פעילות ענפה"

הרבנית דבורה שטיינברגר נבחרה ל"יקירת ירושלים"

הרבנית, המחנכת ואשת הציבור הידועה משכונת בית וגן בירושלים, תקבל מחר את אות עיטור יקירת ירושלים היוקרתי, וזאת בשל פעילותה הענפה לאורך השנים - לצד בעלה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרבנית דבורה שטיינברגר (צילום: ללא קרדיט)

הרבנית דבורה שטיינברגר, רעייתו של הרה"ג ר' ישעיהו שטיינברגר - רב שכונות רמת שרת ודניה בירושלים, ראש כולל זיו התורה ומראשי ישיבת הכותל, תקבל מחר (חמישי) בטקס מיוחד את אות עיטור יקירת ירושלים. שטיינברגר, נמנית על קבוצת נשים חרדים בודדות שקיבלו את העיטור היוקרתי.

הרבנית דבורה שטיינברגר נולדה בשנת 1951 בפיטסבורג שבארצות הברית, בתם של רב קהילת "שערי תורה" בפיטסבורג הרב ברוך אהרן פופקו וגילדה לבית נובוסלר-טוורסקי ז"ל.

בשנת 1970 נישאה ועלתה להתיישב בירושלים מתוך אהבת ארץ ישראל שינקה בבית הוריה, וביחד עם בעלה הקימו בית של תורה, כאשר בעלה משמש כאיש הגות ידוע - מחברם של שלושה ספרים על תלמוד, הלכה ופילוסופיה יהודית, מראשי ישיבת הכותל, תלמיד של הגאון רבי משה שפירא זצ"ל וכן משמש כרב שכונות רמת שרת ודניה בירושלים - הסמוכות לבית וגן. הרבנית דבורה, שימשה אף היא כרבנית של הקהילה לצד עשייה חינוכית נרחבת בסמינרים חרדיים, בתי ספר ומכללות.

קרוב לארבעים שנה, היא מלמדת דורות של תלמידים. אוהבת את הבריות ומזהה את הפוטנציאל בכל אחד ואחת. איננה שוכחת שמות, ואינה שוכחת את פניהם של תלמידיה ומעולם לא החסירה יום עבודה בחייה.

הרבנית שטיינברגר

מלמדת את כל הסובבים אותה שיעור בהתמדה, אהבת אדם ואמונה עצמית. הרבנית התברכה באישיות קורנת ומיוחדת ותמיד היא מפיצה שמחה על כל סביבותיה וידועה בכל מקום בשל מאור פניה ושמחתה הפורצת. את המרץ והחיוניות רתמה הרבנית למפעלה החינוכי ובזכות כך הותירה רושם חינוכי כביר בקרב רבבות תלמידותיה.

בנוסף הרבנית מרצה במגוון רחב של נושאים - מאנגלית, דרך אוריינות, חקר הספרות האמריקנית, חקר הספרות האנגלית, ספרות עולם, אנגלית אקדמית, ספרות עברית מודרנית, חקר ספרות היידיש וכלה בדרמה לאורך הדורות.

לבני הזוג שטיינברגר חמישה ילדים; הבת הגדולה, היא המחנכת רחל קליינרמן רעייתו של הרה"ג ר׳ דוד קליינרמן ר"מ בישיבת תורת זאב (סולובייצ'יק). ר' דוד - איש חסד ידוע בירושלים ומבכירי ארגון 'איחוד הצלה', הרב אליעזר - ראש ישיבת נשמת התורה ור"מ בישיבת מערבא, איש העסקים ר' יהודה יקותיאל, חתנו של חבר 'המועצת' הגאון רבי דוד יוסף והרב נחמיה - סמנכ"ל קרן קמח, רב בית הכנסת בטלביה, ומנהל המכינה החרדית באוניברסיטה העברית בירושלים.

הוועדה שהחליטה לבחור בה כיקירת ירושלים, נימקה את החלטתה בכך שמדובר באשת ציבור מהמעלה הראשונה, כאשר לאורך השנים השתתפה בהנחיית אירועי התרמה בהתנדבות בעבור עמותות שונות הפועלות במגוון תחומים חברתיים, והיא ידועה בזכות ביתה הפתוח בפני אנשי הקהילה והתלמידים. תורמת מזמנה וממרצה לארגוני חסד שונים ומשמשת אוזן קשבת לכל אדם הנמצא במצוקה. בגישתה, בחוש ההומור ובאנרגיות הבלתי נדלות שבה, היא משמשת מקור של השראה לכל תלמידיה לאורך השנים ולעמיתיה במגוון המוסדות והארגונים שבהם היא פעילה.

"על פעילותה לאהבת הארץ ולעידוד עלייה בקרב יהודי ארה"ב ועל עשייה חינוכית ענפה ופעילות בקהילה מוענק לה עיטור הכבוד יקיר ירושלים", סיכמו חברי הוועדה את בחירתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר