האסון במירון; מנחמים

חבר המועצת בא לנחם ופרץ בבכי: "הכאב גדול, לא פשוט"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף ביקר בבתי המשפחות האבלות על פטירת בניהם באסון הנורא במירון, משפחות חיות ולוי, ופרץ בבכי: "לא באנו לחזק, באנו להתחזק" • צפו בתיעוד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

חבר מועצת חכמי התורה ובעל ההלכה ברורה הגאון רבי דוד יוסף ביקר אמש (רביעי) בבתי המשפחות האבלות על פטירת בניהם באסון מירון משפחות חיות ולוי.

במהלך הניחום בבית משפחת חיות על פטירת בנם הבחור ידידיה משה ז"ל, נשא הגר"ד דברי התעוררות ובכה בדמעות.

"לא באנו לחזק, באנו להתחזק", אמר הגר"ד. "שמענו את הדברים של האבא, בדברים שלו הוא קידש שם שמיים ברבים, איך שהוא דיבר בגבורה כזו, דיבר על אמונה, דיבר על הפיקדון שהקב"ה נתן.

"רבותי אין לנו הבנה מה רוצה מאיתנו הקב"ה בדברים כאלה, אבל דבר אחד ברור לנו שהקב"ה נותן לכל אחד את החיים הקצובים לו והקב"ה נתן להורים את ידידיה משה כדי שהם יגדלו אותו עד הבר מצוה, ובזה רצה הקב"ה שיושלם התיקון שלו", אמר הגר"ד.

חבר המועצת המשיך ואמר כי "אנחנו לכאורה קל לנו לומר את זה אבל כשאבא מדבר כיהודי תלמיד חכם אמיתי שחזק מאד באמונה, כל אחד צריך לשמוע את הדברים הללו ולחשוב את מה שהוא אמר ולהתחזק. רבותי הכאב גדול זה לא פשוט. כמה אנחנו צריכים להשתדל לסור מרע ולעשות טוב בכדי שנחזיר את הפיקדון לעתיד לבוא שיהיה ראוי ומושלם לפני בורא עולם".

בסיום ניגש הבן האבל ואמר לגר"ד כי זכה שהשתתף בברית שלו ואף נתן לו את השם בברית שנערכה בוונצואלה.

לאחר מכן הגיע הגר"ד לניחום בבית משפחת לוי, על פטירת בנם משה שהיה חברו ללימודים של ידידיה משה חיות ז"ל.

בדברים שנשא אמר הגר"ד כשהוא פורץ בבכי: "האבא והאמא איך מצדיקים את הדין. אני מלא התרגשות איך הם תמימים ושלמים באמונה שלהם. בע"ה מכאן ולהבא חושבנא טבא, ששון ושמחה ישיגו ונסו יגון ואנחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר