45 הרוגים

אוחנה: "אם המצפון שקט - אין סיבה להתפטר"

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מדבר לראשונה מאז אסון מירון, אסון בו נהרגו 45 חוגגים, ומסביר מדוע אינו מתכוון להתפטר ומדגיש: "לא מתנגד לוועדת חקירה ממלכתית" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר אמיר אוחנה, במירון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת:)

שבוע לאסון הר מירון שבו קפחו את חייהם 45 חוגגים, השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, לא חוזר בו כי אינו צריך להתפטר מתפקידו ומדגיש כי אינו מתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

בריאיון ל'ישראל היום', התבטא אוחנה: "אני חושב שלשאול מישהו אם הוא מצטער על מה שקרה זה כמו לשאול אחרי תאונת דרכים קטלנית אם מוטב היה לא לנסוע. ודאי שמוטב היה לא לנסוע אם זו התוצאה, אבל לפי ההיגיון הזה אף אחד לא ייסע לשום מקום אף פעם".

לדבריו: "יש בשיח התקשורתי ערבוב בין אחריות לבין אשמה. אין הדבר כך. אני אחראי לכל מה שמתרחש ויש לו קשר לכל הגופים שקשורים למשרד שלי. האחריות פירושה לעשות הכל כדי שמקרים כאלה לא יישנו שוב. לתחקר, ללמוד, להפיק לקחים. שאלת האשמה היא שאלה משפטית נפרדת".

אוחנה הוסיף והתייחס לאסון: "כדי לדעת אם התפקוד היה נכון, אני בודק אם ההיערכות היתה מלאה ורצינית. אם הקדישו די מאמצים וסד"כים למען האירוע הזה. למעלה מחצי שנה נערכים לאירוע במירון. אני לא מכיר אירוע דומה של עשרות ישיבות. כמעט 5,000 שוטרים בשטח. אני בודק אם עשו את כל התרגולות וכל המוכנות הנדרשת, ולכן אני לא מוצא רבב בהתנהגותם של גופי ביטחון הפנים".

לבסוף נשאל: האם אין הצדקה שהצמרת תניח את המפתחות והשיב: "ממש לא. אם מצפונם שקט והם עשו כל שיכלו להיערך לאירוע, אין סיבה שיעשו משהו. יש פה טרגדיה איומה ואסון קשה. ביום האירוע ביקרתי פצועים כדי לשמוע מה קרה. לאחר מכן, עד כניסת השבת סייעתי למשפחות ברגעים הקשים, במכון לרפואה משפטית, ואת הימים האלה אני מקדיש לניחומי אבלים.

"אני לא שומע שם את הדברים שאני שומע באולפנים. אני שומע הרבה דיבורים של אחדות, שזו צוואת ההרוגים, זה אופי האוכלוסייה שממנה הם באים. הם לא רוצים את הפילוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר