יציל מדינות עניות?

ממשל ביידן: נוותר על פטנט חיסוני הקורונה

לאחר לחץ של למעלה ממאה מדינות, נשיא ארה"ב ביידן הכריז כי יפעל לביטול רישום הפנטנט לחיסוני הקורונה, כדי שהיקפי הייצור יוכלו לגדול ובכך גם מדינות עניות יוכלו להתחסן (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

נשיא ארה"ב ביידן הכריז אתמול בערב (רביעי) כי ממשלו יפעל לביטול זמני של רישום הפטנט לחיסון בטכנולוגיית 'RNA', שתאפשר למפעילם רבים ברחבי העולם לייצר חיסונים דומים.

על פי הודעת הממשל בארצות הברית, ביטול הפטנט יכול להביא לחיסון אוכלוסיות במדינות עניות במיוחד, בהן התחלואה משתוללת וקיים חשש כי הסיכויים להתפתחות מוטציות בשל מחסור בחיסונים באותן מדינות.

"מדובר ברגע מונומנטלי במאבק כנגד נגיף קוביד 19" הכריז בהתרגשות ראש ארגון הבריאות העולמי.

הלחץ לוויתור זמני על הפטנט בא בין היתר לאחר הנתונים המדאיגים בהודו, שם התפחתה מוטציה ובתי החולים בקריסה כבר תקופה ארוכה. כל התומכים בהצעת ביידן לוויתור על רישום הפטנט הם חברי המפלגה הדמוקרטית.

נציבת הסחר הפדרלית, קת'רין תאי, אמרה כי "לנוכח משבר הבריאות הגלובלי, ולנוכח הנסיבות יוצאות הדופן של מגפת הקורונה, יש צורך בנקיטת צעדים חריגים". עם זאת, הבהירה תאי כי המהלך צריך לעבור הליך של הסכמה בין כלל המדינות בנוגע לצורת והיקף השימוש בפטנט עליו יוותרו.

יחד עם זאת, ישנם מתנגדים להצעה ואומרים כי ויתור כזה או אחר לא יכול באמת להגביר את ההתחסנות העולמית במקרה הטוב, ובמקרה הרע, מפעלים שלא יידעו איך לייצר את החיסונים בצורה נכונה, ויגרמו לנזקים בלתי הפיכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר