אסון מירון

לא לטיוח החקירה; עו"ד אורי קורב באולפן

שבוע לאחר אסון מירון בו נהרגו 45 מבני הציבור החרדי, עו"ד אורי קורב, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, התארח באולפן 'כיכר השבת' והסביר את נחיצות חקירת האסון. צפו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ון פראך. מפיק: איציק אוחנה)

עו"ד אורי קורב, לשעבר בכיר בפרקליטות, התארח לריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' והסביר מדוע צריך לחקור את אסון מירון ולהגיע לאשמים במחדלים, אם אכן היו. כמו כן, קורב התייחס לעובדה שמח"ש ומבקר המדינה אינם יכולים לפקד על החקירה ומה הפיצויים שיקבלו המשפחות? צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

"אני חושב", הסביר עו"ד קורב: "שמח"ש לא יכול להיות הגורם שמופקד על החקירה, ובוודאי שלא גוף בלעדי. הבדיקה של מבקר המדינה אינה בכוחה לקבוע האם יש כאן אשמה פלילית על מישהו".

מי הגוף במדינת ישראל שיכול לתת לנו האזרחים את התשובה מי אחראי לאסון הזה?

"קודם כל כבר אמר אחד משרי הממשלה שהוא אחראי, אבל לא אשם באירוע שקרה, ואני חושב שהוא צודק. ועדת חקירה ממלכתית, בשונה מבדיקה של מח"ש בודקת שאלות גאו פוליטיות הרבה יותר רחבות, משום שהאחריות יכולה להיות בסופו של דבר אחריות משפטית, אחריות מוסרית, או אחריות פלילית".

עו"ד אורי קורב בריאיון לישי כהן

"קח למשל את הפוליטיקאים החרדים שפעלו להסיר את ההגבלות בנושא הקורונה מהחוגגים במירון, החיבור הזה שעושים כאילו הם קשורים לאסון, הוא חיבור לא הוגן, ומאידך גיסא יש מי שטוען שמצופה מפוליטיקאים שיודעים מה שקורה במירון, שידרשו ממארגני ההילולא לעשות זאת כמו שצריך".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר