בשמאל-מרכז מחממים מנועים

נציגי המפלגות נועדים למרתון מו"מ: "הגענו לרגע האמת"

צוותי המו"מ של יש עתיד וימינה מובילים את השיחות עם נציגי המפלגות השונות, כשהשאיפה - לסכם את ההסכמים הקואליציוניים עד אמצע השבוע • בכיר בגוש השינוי: "היממה הזאת - דרמטית" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד בכניסה לבית הנשיא, בשבוע שעבר (צילום: Flash90)

המשא ומתן בגוש השמאל-מרכז בדרך להקמת ממשלה, עולה היום (ראשון) מדרגה, כאשר צוותי שתי המפלגות המרכזיות - יש עתיד וימינה - יישבו במהלך היום למרתון שיחות עם צוותי כל המפלגות בגוש.

כזכור, סופ"ש האחרון היה דרמטי בניסיונות להחלפת שלטון נתניהו: ראשי הממשלה העתידיים, נפתלי בנט ויאיר לפיד, נפגשו עם ראשי כל המפלגות הצפויות להיות חלק מהממשלה, להוציא ראשי המפלגות הערביות. בשיחות אלו התעסקו, הן בחלוקת התיקים והן בקווי היסוד של הממשלה.

למרות זאת, ועל אף הרצינות התהומית שמפגין יו"ר ימינה - המראה שמבחינתו ההחלטה סופית ואינה מוטלת בספק - בגוש השמאל חששו שהשבת תשפיע על חלק מחמשת חבריו למפלגה, בזמן התפילות או מלחץ שכניהם הדתיים-לאומיים.

המתקפה של נתניהו על בנט, בשבוע שעבר (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

חשש זה התבדה, כאשר הצדדים שבו לדיונים, בלי ליסוג לאחור, כאשר גם מתקפותיו החוזרות ונשנות של ראש הממשלה נתניהו על כוונותיו של בנט, לא השיגו את מטרתן.

היום כאמור המו"מ עולה מדרגה, כאשר צוותי שתי המפלגות המרכזיות ייפגשו במהלכו למרתון שיחות עם צוותי כל המפלגות, כולל 'העבודה' הטוענת שהצעה לתפקידים רשמיים טרם ניתנה לה.

גורם בכיר בגוש השינוי אומר ל'כיכר השבת': "היממה הקרובה תהיה דרמטית. עכשיו הגענו ל'מאני טיים'. פה נדבר על הכל, במטרה לסגור במהירות".

עם זאת, במפלגות השונות עדיין לא ממהרים לחגוג, ומחכים להשבעת ממשלה רשמית, שעשויה להידחות בגלל חג השבועות שיחול ביום שני הקרוב - יום המשמעותי תמיד במשכן הכנסת.

גדעון סער. מתעקש על תיק המשפטים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עיקרי הדברים שסוכמו, הם מינויו של אביגדור ליברמן לשר האוצר והותרתו של בני גנץ במשרד הביטחון. הדברים שעדיין לא נסגרו, בין היתר: סיום חלוקת התיקים, בעיקר תיק המשפטים - בנט דורש את התפקיד לאיילת שקד, ואילו גדעון סער לא מוכן לוותר - ומנגנוני הממשלה וההצבעות בכנסת.

מקורות במו"מ מעריכים, כי למרות הדברים הלא סגורים, הסכמים יכולים להגיע במהירות, אלא שהם חוששים כי משחקי המו"מ יפגעו בכל המהלך. "עוד שבועיים נהיה במקום אחר מאשר המקום בו אנחנו עכשיו", הם מסכמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר