"נגיב בעוצמה"

צפו: המתיחות הביטחונית - במרכז ישיבת הממשלה

ישיבת הממשלה המתקיימת כעת, נפתחה בציון 'יום ירושלים' הצפוי להיות סוער מתמיד, לאור התפרעויות הענק שכבר מתחוללות בעיר • צפו בתיעוד מהישיבה, ובעקיצה של גנץ (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה המתכנסת כעת (ראשון) בעיריית ירושלים, לציון 'יום ירושלים', בהתייחסות להסלמה הביטחונית סביב עיר הקודש.

"בימים האחרונים אנחנו עדים להתפרעויות אלימות בירושלים, להשפעת גורמים מתסיסים", אמר נתניהו. "בסוף השבוע קיימתי הערכות מצב שוטפות עם שר הביטחון, הבט"פ, המפכ"ל, ראש השב"כ וגורמים אחרים".

ראש הממשלה הוסיף: "לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את הסדר בירושלים. נשליט חוק וסדר, בתקיפות ובאחריות. נמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות, אבל לא נאפשר הפרות סדר אלימות".

"אני גם אומר לגורמי הטרור: ישראל תגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מעזה", הדגיש נתניהו.

כשהוא רומז לממשל ביידן, אמר רה"מ: "ירושלים היא בירתו של העם היהודי כבר אלפי שנים. אנו הודפים בתוקף את הלחצים שלא לבנות בירושלים, ולצערי הלחצים הללו מתגברים בעת האחרונה, ואני אומר גם לידידינו הטובים ביותר: כפי שכל עם בונה בבירתו, גם לנו שמורה הזכות לבנות בירושלים ואת ירושלים".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "ישראל תאפשר חופש פולחן לכל בעלי הדתות, זו ההתחייבות הבסיסית שלנו. לצערי, בשבועות האחרונים אנחנו רואים התססה הולכת וגוברת של קיצוניים, וההסתה הזו מתדלקת את האלימות. בחודש הזה מתחברים הרבה וקטורים, שהתאחדו למגמה אחת והעלו את סף הרגישות".

"אנחנו פועלים גם מול הרשתות החברתיות", גילה גנץ, "ולצערי חלק מהרשתות, בדגש על פייסבוק, לא משתפים פעולה בכל מה שקשור להורדת הסתות. אני מקווה שנזכה לשיתוף פעולה יותר רחב".

השרה רגב, בישיבת הממשלה

גנץ, יו"ר 'כחול לבן' גנץ, אף עקץ את נתניהו היושב לידו, ואמר: "חלפה שנה מישיבת הממשלה הראשונה שלנו, ואני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה, שבה אחדות ופיוס מובילים את העם ולא רק ריב ומדון. ירושלים צריכה לאחד אותנו כעם, ואני מקווה שנוכל להגיע לכך בהקדם האפשרי".

ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שמשתתף אף הוא בישיבה המיוחדת, אמר: "בירושלים אין מקום לאלימות. אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות ולשמר את השקט ברחובות. ירושלים מאוחדת - ותישאר מאוחדת. יש בה מקום לכולם. גם באירועים הנקודתיים האלו נוכל להתמודד".

השרה מירי רגב טענה בישיבת הממשלה, כי "חוסר היציבות הפוליטית משפיע על האלימות בירושלים, ואני פונה לראש הממשלה נתניהו: הכלה, לפעמים נחשבת כחולשה, וצריך לראות איך אנחנו פועלים כדי להעביר מסר לכל העולם, שהריבונות בירושלים היא של מדינת ישראל".

צפו בשידור החי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר