"עיקרון השוויון..."

הנשיא ורה"מ לא באו למשפחות 'אסון מירון'; אלו ההסברים

ריבלין ונתניהו שלחו מכתבי ניחומים לכל משפחה שאיבדה את יקירה במסדרון המוות במירון, אבל לבתי וסוכות האבלים הם לא הגיעו • הסיבות: חשש מ'יצירת נוהל' - ורצון לא לפגוע בעיקרון השוויון (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וריבלין. ארכיון (צילום: NRHO TKXYR' PKTA 90)

עשרה ימים חלפו מהאסון הנורא במירון, ועל אף שימי ה'שבעה' היו ימי התכנסות לכלל ישראל, גדולים כקטנים, חילונים כדתיים, שניים מבכירי המדינה בחרו שלא להגיע לנחם אף משפחה: נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד שרים בכירים, בהם שר הביטחון בני גנץ ושר הפנים אריה דרעי, כן הגיעו לסוכות אבלים וניחמו.

מבדיקה שערך 'כיכר השבת' עולה, כי ישנם הסברים שונים בין שתי הלשכות, זו בבלפור וזו שבשדרות הנשיא. בלשכת ראש הממשלה סירבו לספק תגובה רשמית, אך בהתבסס על מקרים קודמים, נראה שנתניהו לא מגיע לבתי אבלים כנוהל, אלא שולח מכתבי תנחומים למשפחות.

אף שהיו בעבר מקרים רבים בהם נתניהו החליט כן ללכת למשפחות אבלות, אך לא תמיד. הפעם, כאמור, בחר ראש הממשלה שלא ללכת.

האבלות המשותפת של משפחות חיות ולוי (צילום: אליהו שושן)

בבית הנשיא מסבירים, כי בימי כהונת ריבלין נקבעו שני כללים לביקור ניחומים של הנשיא בבית אבלים: ביקור משפחות שכולות שאיבדו את בניהם החיילים בפעולות מבצעיות - מסורת שנוהגים בה כל נשיאי ישראל מאז עזר ויצמן - וביקור כל משפחה של נפגע פעולות איבה; החלטה שהנחיל הנשיא ריבלין, מתוך ציפייה שתימשך לעתיד.

האירוע במירון, על אף שהוא האסון האזרחי הגדול בהיסטוריית המדינה, לא עומד באף אחד משני הכללים, ובבית הנשיא החליטו שלא ללכת לבתי אבלים, כדי לא להיכנס לשאלות ביניים בעתיד.

"אם הנשיא היה מחליט ללכת, עקרון השוויון היה נפגע, וכך הייתה נוצרת סיטואציה שאי אפשר לדמיין שמובילה לתחושות קשות מאוד בקרב משפחות אחרות", הסבירו בלשכתו.

ריבלין התלבט בכל זאת האם ללכת, אך בגלל שהיו משפחות שביקשו שלא יגיע כלל, כך לטענת מקורביו, החליט נשיא המדינה שלא ללכת כלל, "כדי שלא תהיה איפה ואיפה".

למרות זאת, הנשיא שלח בידי יועציו אגרות תנחומים לכל 43 המשפחות האבלות בישראל, "ולמשפחות חלק מהנספים, המתגוררים בארה"ב, הגיע קונסול ישראל בניו יורק", מוסיפים בבית הנשיא.

יצוין, כי מלשכת נשיא המדינה נמסרה הוכחה כי נשלח מכתב ניחומים למשפחות, אך בלשכת ראש הממשלה סירבו לבקשת 'כיכר השבת' להציג אחת כזו.

במקביל, יש להזכיר את פרשת יועצת רה"מ, רבקה פאלוך, שביקשה ממשפחות נספים סרטוני תמיכה בנתניהו, הוקלטה - והושעתה מתפקידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר