היסטריה ואקטואליה

מסר את נפשו והכריז את האיסור על הנשים לעלות לרשב"י

"עוון ערוות-דבר ופריצות" שגרמו לאסון מירון בשנת תרע"א, הביאו את רבני צפת להכריז על חרם ואיסור עליית נשים למירון בל"ג בעומר; אחד הרבנים אף מסר את נפשו על כך (היסטורי)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold/Flash 90)

אסון מירון תרע"א אירע, כך לפי הסיבות שהביאו גדולי ישראל ונחשפו כאן אמש, מפני: "עוון ערוות-דבר ופריצות".

בשל כך, ולמרות שהיו מתנגדים, רבני צפת הכריזו על חרם ואיסור עליית נשים למירון בל"ג בעומר בעת ההילולא, ואכן במשך חמש שנים, נשים ובנות לא עלו לציון הרשב"י בשעת ההילולא.

ישנם מקורות שטוענים שבשל פסק זה הרבנים שהכריזו על החרם לבל יעלו נשים להר מירון, נפטרו תוך זמן קצר.

כמו כן מלחמת העולם הראשונה שנהרגו בה למעלה מ-16.5 מיליון בני אדם, שפרצה שנים ספורות אחרי פרסום החרם על עליית נשים למירון (שהיסטוריונים סבורים שהיא החלה בשל רצח יורש העצר האוסטרו-הונגרי על ידי מתנקש סרבי) – אירעה והתרחשה בשל החרם ואיסור עליית נשים להר מירון, וכך יצא שנשים ובנות לא התפללו והתחננו על ציון רשב"י במירון על הצלחת עם ישראל, והמלחמה פרצה.

ימי שמואל (אוצר החכמה)

הדברים הובאו ביומנו של חסיד ברסלב הרה"ח רבי שמואל הורוויץ זצוק"ל והודפסו בספר 'ימי שמואל' (ח"א פרק יג). ביומנו הובא באריכות האסון שאירע בשל הצניעות ועל החרם שהחזיק מעמד 5 שנים לבל יעלו על ההר נשים ובנות.

הגר"ש הורוויץ כותב ששום רב לא העיז להכריז על החרם בפני הציבור זולת הרב ישראל קארגונער שהכריז.

הרב קארדונער נפטר שנים ספורות לאחר הכרזת החרם. באתר ברסלב סיטי נטען בשם 'יודעי דבר' שהרב קארדונער ידע שהכרזת החרם עלולה לעלות לו בחייו, אלא שמסר את נפשו למען כלל ישראל ולמען קדושת הילולת הרשב"י, ו'לנו קטני אמנה אין לנו השגה ברוממות דברים נוראים אלו'.

הדברים כפי שכתב ביומנו הרב הורביץ:

(אוצר החכמה)
(אוצר החכמה)
(אוצר החכמה)

- לקריאה נוספת אתר ברסלב נייעס, כ"ג באייר תשפ"א 18:58

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר