צפו ב'המבקר'

ההתנהלות המפתיעה של שרגי גשטטנר ז"ל

ידידיו וחבריו של הזמר שרגי גשטטנר ז"ל, שנהרג באסון מירון, המלחין האגדי יוסי גרין והמעבד המצליח יהושע פריד, בראיון מיוחד לזכרו בו הם מספרים על דמותו הייחודית (המבקר)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הזמר החסידי שרגי גשטטנר ז"ל, הוא אחד מ-45 הרוגי האסון המחריד במירון. עם סיום השבעה, ראיינו מניו יורק הרחוקה את המלחין האגדי יוסי גרין, אחד המלחינים המשפיעים והחשובים ביותר במוזיקה היהודית ומי שיצר שני אלבומים עם גשטטנר ואת המעבד המצליח, יהושע פריד, האיש שעיבד את אלבום הבכורה של גשטטנר.

השניים מספרים על דמותו הייחודית של שרגי גשטטנר, החן המיוחד שאפיין אותו והביא גם לרצונו של יוסי גרין ליצור את הלהיט "כרחם אב", השיר שהפך להמנון האסון. "היה לו חן גדול מאד, ואני החלטתי שאני רוצה להלחין שיר במיוחד עבורו. מצאתי שיש ארבעה דברים שהם למעשה חן, שזה מה שהקב"ה נותן לנו למרות שלא מגיע לנו וכולם באותו הפסוק "חמול, רחם, חוסה, חוננו", הפסוק הזה ממש הלהיב אותי וכך נוצר השיר", מספר גרין.

גם המעבד יהושע פריד שעבד איתו כאמור על אלבומו הראשון "שרגי", מספר על דמותו של שרגי ועל הלהיט הגדול, "בפטירתו הוא זכה לרגע אחד לאחד את עם ישראל. התקשרו אליי אנשים שהשמיעו את השיר זה בגלגלצ, חדשות 12 ו-13 מקומות שלא משמיעים בהם שירים כאלה. וגם יוסי זוכה בזכויות האלה כי זה לחן שלו. אני מרגיש בר מזל שעיבדתי את השיר הזה".

פריד מספר על מבנה השיר "החסר" והרעיון המעניין שעומד מאחוריו כשגרין מסביר על הרעיון במבנה הלחן, שישנה לכם את ההאזנה של השיר.

גרין מספר על התנהלות ייחודית במיוחד של גשטטנר שנחשפה בימי השבעה, התנהלות חריגה במיוחד בעולם העסקים הציני והקשוח ועל הזכרונות שלו מהעבודה המשותפת.

צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר