המתיחות בדרום

בעקבות המצב הביטחוני: מרחב הדיג נסגר

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי בשל ירי הרקטות לעבר ישראל מרצועת עזה והמשך הפרחת בלוני התבערה ייסגר לחלוטין מרחב הדייג של עזה (ביטחון)

דייגים בעזה, ארכיון (צילום: Fadi Fahd/Flash90)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מודיע הערב (ראשון) כי בתום שורת הערכות מצב ביטחוניות, הוחלט על סגירת מרחב הדיג ברצועת עזה. ההחלטה תיכנס לתוקף באופן מיידי ותימשך עד להודעה חדשה. זאת בעקבות הירי הרקטי והמשך הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, המהווים הפרה של הריבונות הישראלית.

"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי המדינה", נאמר בהודעת ישראל.

רק לפני שבועיים, בתום התייעצות ביטחונית בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטחי ישראל, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-15 לתשעה מיילים ימיים, החל מהשעה 06:00 בבוקר ועד להודעה חדשה. ההחלטה שונתה כמה שעות לאחר מכן והוחלט לסגור לחלוטין את מרחב הדיג - בעקבות המשך הפרת השקט הביטחוני. בהודעה של מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "בתום התייעצות ביטחונית, הודיע לפנות בוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה, החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה. זאת בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה".

בחמאס מיהרו להגיב אז, כי "סגירת הים של רצועת עזה בפני דייגים היא פגיעה בוטה בזכויותיהם וסוג של תוקפנות מתמשכת נגד עמנו. המדיניות התוקפנית של ישראל כלפי העם הפלסטיני שלנו לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלו או תחליש את זרועו ותגביל את נחישותה. לא נקבל אמצעי הגבלה ולחץ על העם הפלסטיני, וישראל תישא בתוצאות ההתנהגות התוקפנית שלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר