"שעות קריטיות"

חמאס באולטימטום: עד 6 - צאו מהר הבית ושחררו עצורים

בעיניים פקוחות, צועד חמאס לקראת עימות נרחב עם ישראל: בצעד חסר תקדים - מציב ארגון הטרור אולטימטום לישראל, להוציא את כוחותיה מהר הבית ושייח ג'ראח ולשחרר את כל הפורעים (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באייר תשפ"א | 10.05.21
אבו עוביידה, דובר חמאס (צילום: מתוך טוויטר)

חמאס נוקט לפני זמן קצר (שני) בצעד חסר תקדים בתעוזתו: מציב אולטימטום למדינת ישראל, כי אם לא תיכנע לפורעים בירושלים, הוא יממש את איומיו להגיב, ככל הנראה בפעולות מרצועות עזה.

על פי הודעת דובר ארגן הטרור, אבו עוביידה, "עליכם לפנות את כל השוטרים והחיילים שלכם מאל-אקצא ושייח' ג'ראח ולשחרר את כל עצורי המהומות, עד לשעה 18:00 הערב. לא תהיה אזהרה נוספת!".

יצוין, כי הודעה זו יצאה בתיאום עם שאר פלגי הארגונים ברצועה, והיא גם על דעת הג'יהאד האסלאמי.

בענין זה צוטטו גורמים בכירים בישראל, ב'חדשות 12, כי "מדובר בשעות קריטיות, ואנו עלולים להיגרר להסלמה משמעותית".

"ערוכים לכל תרחיש": נתניהו, בתחילת ימי המתיחות (צילום: דוברות)

יצוין, כי חצי שעה טרם פקיעת האולטימטום, ב-17:30, אמור להתכנס הקבינט הביטחוני, כדי להיערך לקראת הבאות, כאשר לפי הדיווחים צפויה כאור הסלמה ביטחונית כוללת כבר בזמן הקרוב.

כמו כן, נחסמו צירי תנועה רבים באור עוטף עזה, מתרחצים פונו מחופי הים באזור וילדי התושבים נקראו לשוב בבהילות מה'חוגים' בהם שהו.

בנוסף, בעקבות החשש מהסלמה ביטחונית שתכלול שיגור טילים ארוכי טווח לאזור המרכז, תנועת המטוסים בנמל התעופה בן גוריון הוסטה ממסלולה.

מתרגלים ריצה למקלטים. ארכיון (צילום: Abir Sultan/ Falsh90)

על רקע כל זאת, עיריות אשקלון וקרית מלאכי עדכנו לפני זמן קצר את עשרות אלפי התושבים, כי המקלטים והמרחבים המוגנים ברחבי ערים אלו נפתחים באופן מיידי.

כזכור, בהתפרעויות הערבים סביב הר הבית ועליו, שאודותיהן מדבר חמאס, נפצעו מאות רבות במהלך השבת הסדר על ידי המשטרה, ורבים אחרים, גם בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח), נעצרו.

'כיפת ברזל' מוכנה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר