האסון במירון

ערב ראש חודש סיון: ציון הרשב"י - ייסגר

לאור דרישות המשטרה החליטו חברי ועדת החמישה לניהול מתחם קבר הרשב"י במירון, לסגור את מתחם הציון החל ממחר בשעה 12:00 ועד יום רביעי בשעה 4:00 לפנות בוקר (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

פחות משבועיים לאחר האסון הכבד במירון, בו נספו 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150 מתפללים, החליטו הערב (שני) חברי ועדת החמישה לניהול מתחם קבר הרשב"י במירון, לסגור לאלתר את מתחם הציון לקראת מחר - יום שלישי, ערב ראש חודש סיוון, כולל ביום ראש חודש עצמו - יום רביעי.

במכתב ששיגרו חברי הועדה למפקד תחנת משטרת צפת הם כותבים כי בהמשך לפגישה שהתקיימה במהלכה הציגה המשטרה מספר דרישות הכוללות בין היתר תוכנית מקיפה לאבטחת שלומם של העולים למירון, הכולל בין היתר הצבת מאבטחים וסדרנים, אישור מהנדס בטיחות ואישור כיבוי אש, אין באפשרותם לקחת אחריות ולכן המתחם ייסגר.

"מכיוון שבסד הזמנים הנתון לא ניתן היה לאתר מהנדס בטיחות שיגיש חוות דעת לאישור האתר מבחינה בטיחותית", הם כותבים במכתבם, "וכמו כן הודיעו מכיבוי האש כי האירוע אינו מאושר מבחינתם, אשר על כן בנסיבות האמורות אין באפשרותנו לקחת אחריות על בטחון ושלום הציבור באירוע ערב ר"ח סיון".

חברי ועדת החמישה מדגישים כי על אף שהם מסופקים האם על פי חוק מדובר באירוע המצריך את תכנית האבטחה, בין היתר בשל העובדה כי האנשים שמגיעים למקום, באים על דעת עצמם, ללא שום הזמנה, למרות זאת הם ניסו לפעול בנושא, אך ללא הצלחה.

"אשר על כן עדת החמישה החליטה בצער רב על סגירת הציון הקדוש החל ממחר, יום ג', ערב ר"ח סיוון משעה 12:00 בצהריים, עד יום ד' - ראש חודש סיוון בשעה 04:00 לפנות בוקר, כולל הצבת סדרנים אשר ימנעו את כניסת המתפללים והמבקרים בציון הקדוש".

יצויין כי בערב ראש חודש סיוון, וחודש סיוון בכלל, נוהגים רבים לעלות ולהתפלל בציונו של רשב"י במירון, וכי צעד שכזה עלול לגרום לאכזבה גדולה לאלפי מתפללים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר