"אין סתירה"

הרב מוצפי: אי אפשר לפטור את האחראים לאסון מירון

הגרב"צ מוצפי, מגדולי הפוסקים הספרדים, דוחה את טענות המתנגדים לחקירת אסון מירון בהסבר שמדובר ב"גזירה משמיים": "זה לא פוטר מאחריות את האחראים לאסון" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי בן ציון מוצפי (צילום: יעקב כהן )

הגאון רבי בן ציון מוצפי, מגדולי הפוסקים בציבור החרדי, דוחה הבוקר (שלישי) את טענות המתנגדים לחקירת אסון מירון בהסבר שמדובר ב"גזירה משמיים": "אין סתירה, זה לא פוטר מאחריות את האחראים לאסון".

הרב מוצפי נשאל הלילה על ידי אחד מתלמידיו: "בעקבות אסון מירון. האם מותר לחשוב שהדבר ניתן היה למניעה על ידי היערכות נכונה ושמירה על כללי הבטיחות, האם אלו שמתו היו מתים בלאו הכי".

בתשובתו ענה הרב בנחרצות: "אין סתירה בין הדברים, אם נגזר עליהם דווקא אינני יודע, אבל את האחראים זה כבר עשרות בשנים זה לא פוטר מאחריות למיתתם ולאסון, כי כל בר דעת היה אמור לחשוב באופן הגיוני מינימלי שאסון כזה יכול חלילה לקרות ואין סומכים על הנס".

זעקת הנרמסים מחייבת 'חקירה ממלכתית' // ישי כהן

הפוסק העלה תהיות באשר למספר מחדלים לכאורה: "א, מדוע הסכימו שתהיה רק הדלקה אחת ויחידה באותה שעה, בשטח שאינו מכיל אל כל ההמון, ונכנעו ללחצים, להדליק דווקא שם? ב, מי הכשיר את המעבר הנורא גם לכניסה וגם ליציאה? ג, מדוע לא הוצבו מעברים נוספים בכמה כיוונים לתת מעבר מרחבי לאוכלוסייה שהייתה שם?

"ד, מדוע לא הוצבו כוחות מסיביים בכניסה וביציאה, לווסת את מספר האנשים העוברים שם? ה, עשרות שנים מכריזים ומתריעים אנשי הביטחון, מכבי האש, הביקורת, הבריאות, על ליקויים חמורים, ובפרט השנה זו שערורייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר