מבצע 'שומר החומות'

אש על עזה: 80 מטוסים תוקפים 150 מטרות

80 מטוסי קרב תוקפים 150 בורות שיגור של רקטות בצפון הרצועה, כך עדכן דובר צה"ל וציין כי מדובר בתקיפה חריגה בהיקפה; לדבריו, אנחנו לפני החרפה של העימות (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תוצאות תקיפה בעזה (צילום: כלי תקשורת זרים ופלסטינים)

אנחנו עומדים בפני החרפה של העימות מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, כך עדכן הערב דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן, בצל הדיווחים של רשת "אל ערביה" על מגעים של המצרים לרגיעה.

"השעות האחרונות עומדות בסימן של החרפה של העימות", אומר דובר צה"ל, "אנחנו עולים מדרגה בתקיפות, בכמות ובאיכות". הוא הודה כי יש גם אזרחים הרוגים אך ציין כי "התקיפות שלנו בעוצמה רבה שהרצועה לא חוותה שנים רבות".

הוא שב והדגיש כי "לא מדובר במשהו של ה-24 שעות קרובות אלא זה יימשך ויתעצם".

דובר צה"ל סיפר על התקיפה החריגה בהיקפה שיצאה לדרך הערב, בצפון רצועת עזה. "יש תקיפה חריגה בהיקפה ברגעים אלה בצפון הרצועה, מטס מאוד גדול שבו תוקפים את כל בורות השיגור של הגודדים בצפון הרצועה. 80 מטוסים, 150 מטרות שהן בורות שיגור שהוטמנו באדמה ומשמידים אותן. בתוך ה-80 האלה יש גם שמונה מטוסי f35".

הוא ציין כי שלושה גדודים בצפון הרצועה - יישארו ללא כושר לשיגור רקטות, והוסיף כי המשגרים נמצאים בחלקם בתוך אוכלוסייה אזרחית וכי "התקיפה כרוכה בנזק אגבי".

על החיסול של בכיר הג'יהאד האסלאמי, אמר דובר צה"ל כי "ממלוכ עשה הרבה צרות". הוא סיפר גם על סיכול מפקד מערך הנ"ט בעיר עזה, פעיל חמאס שביצע בעבר מספר פיגועי נ"ט נגד ישראל.

באשר לתקיפת מנהרות התקפיות הוא אמר כי "באחת התקיפות לכדנו בתוך המנהרה מספר שלא אגיד לכם של פעילים ששייכים לכוח מובחר של החמאס".

על הפגיעה במערך הייצור של הרקטות, הוא סיפר כי "תקפנו את הנכסים שהם כמו ה'רפאל' ו'תעשייה אווירית' שלהם".

"אנחנו תוקפים מאות רבות של יעדים, למעלה מ-20 פעילים הרוגים ואני זהיר", ציין דובר צה"ל, "גייסנו 3000 אנשי מילואים למפקדות בפיקוד הדרום ופיקוד העורף ומפקדות נוספות. מורידים את צק"ח (צוות קרב חטיבתי) גולני וחטיבה 7. ממשיכים להיערך לתקיפה".

דובר צה"ל עדכן כי הם גייסו סוללת כיפת ברזל במילואים נוספת, ויפרסו אותה בשעות הקרובות. "אחוזי יירוט גבוהים למרות שלא הרמטי", הוא עדכן.

(צילום: כלי תקשורת זרים ופלסטינים)
(צילום: כלי תקשורת זרים ופלסטינים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר