פרק שלישי בסדרה

מושגי יסוד מעולם היין: והשבוע מה זה 'שמרים'?

ההבדל העיקרי בין תירוש ליין הוא – אלכוהול אבל מה הופך את התירוש ליין? פרק נוסף בתכנית היין בשיתוף אתר 'קידוש' עושה לנו סדר בעולם היין (מעניין)

ארי גוטהלף | כיכר השבת |
הוספת שמרים ליין מניעה תהליך ביולוגי (צילום: כיכר השבת)

ההבדל העיקרי בין תירוש ליין הוא – אלכוהול אבל מה הופך את התירוש ליין? במילה אחת - שמרים .

ובכמה מילים – הוספת שמרים ליין מניעה תהליך ביולוגי שבו השמרים בתגובה למגע עם תירוש צורכים את הסוכר שבפרי ופולטים אלכוהול ככל שהפרי בשל יותר ויש בו יותר סוכר כך הסיכוי לאחוזים גבוהים של אלכוהול גבוהה יותר ולכן מועד הבציר לכל ענב בכל איזור גידול קריטי מכיוון שבציר מאוחר מדי יוביל לכמויות סוכר גבוהות ולרמת אלכוהול לא רצויה.

בשיטות ייצור היין הטבעי או הביו דינאמי שמתנגדות לתוספות חומרים בייצור היין לא מוספים שמרים ליין אלא ממתינים לשמרי הבר שבאים יחד עם הענבים מהכרם לייצר את התסיסה באופן ספונטני.

שיטה זו אפשרית בדרך כלל בכמויות ייצור קטנות ותחילת התסיסה אורכת זמן רב ולעיתים במקרה שאין מספיק שמרי בר על הענבים היא לא קורית כלל.

המלצת השבוע שלנו מגיעה מיקב הרא"ה אחד היקבים היחידים בארץ שמתסיסים את כל היינות בתסיסה ספונטנית על שמרי הבר וללא תוספות שמרים.

היין הוא בלנד ייחודי וים תיכוני של מרסלאן ופטיט סירה מבציר 2019 שהתיישנו במשך 11 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, היין עוצמתי ומלא בטעמי פרי סגול חומצה גבוהה וטאנין גבוהה.

מהיין הזה יוצרו רק 570 בקבוקים... אז שיהיה - "לחיים"

תכנית היין הינה בשיתוף אתר 'קידוש' המביא את חוויית יקבי הבוטיק למסך הביתי, האתר הגביל את עצמו ליקבים שמייצרים עד 100K יינות בשנה ורק הם זוכים להציג בו את מרכולתם, וכמובן היקבים הם רק ישראלים, רק כשרים ורק קטנים.

רוצים להיתרשם ולחוות חווית קניה שלא הכרתם? כנסו>>

או כתבו ישירות לוואצאפ >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר