הילד שאיבדה

הרבנית ימימה מזרחי בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת'

היא החלה את דרכה כעורכת דין אך מהר מאוד הפכה לאחת הנשים המשפיעות בישראל • הרבנית ימימה מזרחי בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' • כך הכל התחיל • צפו (יהדות, TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ)

היא החלה כעורכת דין מצליחה אך ברגע אחד שינתה את חייה - כשהבחינה שאינה יודעת מה פרשת השבוע. היום, היא אחת הנשים המשפיעות בישראל, שאלפי נשים נדחקות לכל הרצאה שלה. האורחת שלנו הערב בתוכנית 'אחד על אחד עם ישי כהן' היא הרבנית ימימה מזרחי. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

לימוד תורה בקרב נשים: "קודם כל חייבים לשאול את השאלה מפני שזאת שאלה מלאכית, במתן תורה שאלו המלאכים 'מה ליילוד אשה בנינו', הם לא שאלו על ייצור אנושי צריך לקבל תורה, אלא 'יילוד אשה', מה לה ולשבת וללמוד. התשובה מתגלה במהלך הדורות. ככל שהדורות מתקדמים אנחנו רואים את התפקיד של להנחיל לילדים 'אהבת תורה'. לאבא יש ציווי ללמוד תורה, אבל כשאמא לומדת תורה, הילד ישאל 'למה היא לומדת, היא לא חייבת', מפני שהיא אוהבת, מאמא אפשר ללמוד אהבת תורה".

לגרום לילד לאהוב את התורה: "ואו, זו שאלה מדהימה. קודם כל להפסיק להתרגש כל כך מאלה שנשרו, מ'בחורי שיבה', ולהתרגש הרבה יותר מבחורה ישיבה. החברה החרדית התאהבה בסיפורי 'הנושר ששב', זה נכון להתרגש, אבל כדי לצמצם את התופעה של 'בחורי שיבה', צריכים להתרגש מבחורי הישיבה. נתרגש מבנות סמינר. לא לחפש ריגושים של 'נפילה וחזרה'. נתרגש כמו רות, ממה שהתחלנו להשתעמם. תורה, שבת, תפילין, צניעות".

הגבול בין לימוד לפסיקת הלכה: "הנשים גומרות, הן לא פוסקות. הלכה, הן גורמות לכך שההלכה לא תפסיק. אנחנו רואות שתי נשים הולכות, הן לא פוסקות, הן הולכות, נעמי ורות. בתוך כדי הליכה היא מלמדת אותה. הן מאלצות את בית הדין להידרש לסוגיה,. נשים יבראו את הצורך בפסיקה, הן עצמן לא יפסקו".

כך הכל החל: "אני זוכרת שמצאתי את עצמי מחפשת בלוח השנה מה פרשת השבוע, התביישתי מאוד מעצמי. אבא שלי זצ"ל זה מה שהיה חשוב לו, בנות למדניות. ואז התקבצנו כמה נשים בבית והתחלנו ללמוד, ואז נהיה 'פרשה ואשה', זה פשוט הלך וגדל".

הרבנית ימימה מזרחי בריאיון לישי כהן

שיעורים או הרצאות? "תלוי איפה. כששואלים אותי מה אני עושה, אני אומרת 'מרצה', בעולם הכללי. בעולם שלנו אני אומרת שיעורים. התגובות שנאי מקבלת - מדהימות. לא רק מנשים אלא גם מרבנים גדולים. יהיו תמיד כאלו שיגידו 'בעלי אמר שאת מקשקשת'. מלבד זה הכל עובר לי חלק במגזר החרדי, המורות של בית יעקב לימדו אותי את האומנות".

ברכות לנשים: "הלכתי פעם למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, אמרתי לו 'מבקשים ממני ברכות, ואני אשה שמדברת לשון הרע...'. הוא אמר לי 'איזה שטויות, אם שכן יבקש מקדחה, מה תגידי לו? לא יודעת אם זה יעבור. מבקשים? תתני. '. מאז אני משאילה מקדחות למי שמבקשת".

מחזירה בתשובה? "לא, לא. לצערי אין בי את החיידק הזה. תמיד כששואלים אותי אם אני מחזירה בתשובה, אני אומרת 'לא זקוקים, השכונות שלנו עמוסות'. נראה לי משפיל להסתובב עם היהלומים הלאו ולחפש קונים, לחזר אחריה? לא מסוגל. זה כל כך יקר, אני אתחנן?".

בעלי תשובה שהופכים לקיצוניים: "מה גורם לאדם להפוך לקיצוני ולרוץ לצד השני כשהוא חוזר בתשובה? כשהחברה מסביב לא ממש מקבלת אותו, ואז הוא יראה לאנשים האלה עד כמה הוא חזק אפילו עוד יותר מהם. זאת הסיבה. ברגע שיש לב פתוח - אף אחד לא מרגיש צורך לעשות מעשים מטרוללים כדי להראות שהוא ירא שמים".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר