הפסיד במערכה

לפיד מגיב לדרמה: "אין לי שום כוונה לוותר"

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נשא דברים בעקבות החלטתו של נפתלי בנט להוריד את "ממשלת השינוי" מהפרק, אמר כי "הוא טועה" והבטיח: "לא אשיב בקרוב את המנדט". צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90 )

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס הערב (חמישי) בנאומו לדרמה הפוליטית שפורסמה בשעה האחרונה: החלטת יו"ר ימינה נפתלי בנט לבטל את ממשלת השינוי.

יאיר לפיד, שעדיין מחזיק במנדט ל-20 הימים הקרובים אך איבד סיכוי להצליח להשביע ממשלה, אמר כי לא יסכים להיכנס לממשלה עם בנימין נתניה, כפי שנמנע בעבר: "שמעתי את הודעתו של נפתלי בנט - אני מבין את המצוקה אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח, אלא כשאתה חושב שהדרך שלך נכונה".

למרות מצבו הפוליטי הסבוך, יו"ר יש עתיד הודיע כי לא יחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין: "אין לי שום כוונות לוותר. אני אמשיך להיאבק ואהפוך כל אבן כדי להקים פה ממשלה".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לפיד נשא כתב אישום נגד נתניהו, בשל המצב הרעוע בישראל פנימה: "בפני מדינת ישראל עומדים היום שני איומים: הראשון הוא חמאס, ואנחנו צריכים להיכנס בו בכוח ולהבהיר לו שאיתנו לא מתעסקים. בעימות איתנו הם יוכו מכה קשה. אבל מה שקורה ברחובות ישראל בימים האחרונים לעומת זאת - הוא איום קיומי. אם לא נעצור את זה - המדנה בסכנה. אם לא נהיה מדינת חוק - לא נהיה מדינה. אנחנו על פי התהום. ידענו שההתפרקות הזו מגיעה. היא הייתה כתובה על הקיר".

יו"ר יש עתיד תקף את רה"מ על כך שהוביל לכניסת איתמר בן גביר ואבי מעוז לכנסת: "מי שעשה הכל כדי לדחוף לכנסת תומכי טרור שמפיצים שנאה, שלא יעמוד ויאמר שהוא מזועזע".

לפיד, שהיה מרחק נגיעה מהשבעת ממשלה כשהוא ראש ממשלה חליפי, כבר נערך לבחירות נוספות: "אם לא נצליח להרכיב ממשלה ב-20 ימים הקרובים - נלך לבחירות המיותרות בתולדות המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר