לאחר הפרעות

המשטרה בגל מעצרים של פורעים ערבים

עשרות פורעים ערבים נעצרו על ידי המשטרה ביממה האחרונה בשל אירועי התפרעות שלהם בשבוע האחרון. המעצרים נעשו במזרח ירושלים ובמקומות נוספים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחד העצורים בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מהמשטרה נמסר, כי פעילות חקירתית גלויה סמויה של חוקרי משטרת ישראל הביאה היום לפנות בוקר (ראשון), למעצרם של שישה חשודים במעורבות בהבערת צמיגים על מסילת הרכבת, חסימת כביש 25 ויידוי אבנים לעבר כלי רכב חולפים במהלך השבוע החולף.

המעצרים הגיעו בעקבות דיווחים שהתקבלו במהלך השבוע החולף אודות מספר אירועי חסימת מסילת הרכבת בפזורה הסמוכה לנבטים, חסימת כביש 25 ויידוי אבנים, נפתחה חקירה אשר הוטלה על יחידת יואב של המחוז הדרומי. היום לפנות בוקר, בתום פעולות חקירה במישור המודיעיני והגלוי ולאחר שהתבססה תשתית ראיתית כנגד מספר חשודים, יצאו לוחמי ובלשי יחידת יואב למבצע מעצרים, באיזור כביש 25 הסמוך לנבטים.

הבלשים נתקלו ביידוי אבנים ובניסיונות להפריע להם בעת מילוי תפקידם ובסיום הם עצרו 6 חשודים, חלקם קטינים, והעבירו אותם לחקירה. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

במקביל, בבפעילות משטרת ישראל הבוקר, נעצרו חמישה חשודים שחלקם נטל חלק בתקיפת שוטרים. בלשי היחידה המרכזית ירושלים יחד עם כוחות נוספים, פשטו הבוקר על שכונת סילוואן שם ביקשו לבצע את מעצרם של 2 חשודים במעורבות באירוע האלימות שהתרחש בתאריך 10.5.21 בסמוך לשער האריות במהלכו הותקף אזרח תוך שיודו לעבר רכבו אבנים והותקף באלימות.

במהלך פעילות בלשי הימ"ר יחד עם לוחמי וכלבני משמר הגבול בביצוע צווי המעצר, החלה התקהלות של עשרות בני משפחת החשודים שהחלו בתקיפת הכוחות תוך ריסוס גז פלפל והשלכת חפצים לעברם (ללא נפגעים) ונגרם נזק למספר ניידות משטרה. בשל התפרעות זאת, נאלצו הכוחות לבצע שימוש באמצעים ונעצרו פרט לשני החשודים העיקריים, שלושה חשודים נוספים בגין תקיפת שוטרים.

כלל החשודים הועברו לחקירה במשטרה ובהמשך צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרם.

בנוסף, משטרת ישראל עצרה הלילה חמישה-עשר תושבי העיר העתיקה החשודים בהפרת סדר, אלימות וגרימת נזק בשבוע החולף.

השוטרים עצרו הלילה 15 חשודים בשנות ה-20 לחייהם תושבי העיר העתיקה בירושלים שעל פי החשד מעורבים באירועי האלימות והפרות הסדר השונות בשבוע החולף. החשודים שנעצרו יובאו בהמשך בפני בית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

במהלך הלילה פעלו השוטרים וביצעו את מעצרם של חשודים רבים אשר מעורבים במהלך השבוע החולף באירועי הפרות סדר בסמטאות העיר העתיקה והר הבית, גרימת נזק ואירועי תקיפת אזרחים ושוטרים. בחיפוש שנערך בעת מעצרם, אותרו כלי תקיפה ופלאפונים רבים.

גם בלוד, לוחמי מג"ב המשיכו בביצוע מעצרים לחשודים שהתפרעו בלילות הקודמים ונעצרו במהלך הלילה 6 חשודים.

בנוסף, בסריקות שביצעו לוחמי מג"ב בנקודות החיכוך נתפסו 2 אלות, כ-200 כדורי תחמושת מוסלקים בקופסאות של תרכובות מזון לתינוקות, 4 בקבוקי תבערה ו-5 זיקוקים.

מהשב"כ נמסר, כי בימים האחרונים ביצע שב"כ, בשיתוף משטרת ישראל, מעצרים של עשרות חשודים באירועי תקיפה של אזרחים ישראלים שבוצעו ברחבי ישראל. בכלל זה נחקרים בשב"כ בימים אלו מספר חשודים במעורבות בשני אירועי תקיפה חמורה של אזרחים ישראלים.

1. אירוע בכפר כנא ב-10/05 במהלכו הותקף אזרח ישראלי שנכנס בשוגג עם רכבו לכפר. התקיפה בוצעה על ידי מתפרעים רבים והאזרח שחולץ אושפז במצב בינוני תוך שרכבו הושחת ונשרף.

2. אירוע תקיפת משפחה ישראלית ב-13/05 אשר נכנסה עם רכבה לאום אל פחם. רכב המשפחה בו שהו גם 3 ילדים הותקף ובני המשפחה נפצעו. במהלך האירוע אף הוצמד אקדח לראשו של אב המשפחה.

כאמור, על בסיס מידע מודיעיני וחקירתי בוצעו מעצרים וכבר בשלב זה חלק מהחשודים קושרים עצמם לחשדות החמורים נגדם.

"שב"כ ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לסכל כל פעילות טרור ולהביא לדין את האחראים והמבצעים של פעולות אלה. עוד יובהר כי שב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לביצוע מעצרים נוספים בגין חשדות למעורבות בפעולות טרור נוספות מהימים האחרונים", נמסר מדוברות הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר