מפתיע

דיווחים: גדעון סער שוקל רוטציה עם נתניהו

יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, בוחן הצעה להרכבת ממשלה עם נתניהו, בתנאי שיהיה ראשון בתפקיד. כך על פי מספר דיווחים • המתווך בין השניים: בצלאל סמוטריץ' (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער, עשה כל שביכולתו כדי להביא את יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, ולהרכיב ממשלת שינוי כאשר בנימין נתניהו נותר בספסלי האופוזיציה.

עד יום חמישי, סער פסל כל הצעה לחבור לממשלת נתניהו, גם במחיר רוטציה כשבנט ראשון ועם הגבלת כהונה ברורה, זאת מכיוון שהמגעים עם יאיר לפיד היו בהילוך גבוה. אך אז הגיעה הודעת בנט כי "ממשלת השינוי ירדה מהפרק" וסער הבין שהחלופה היא בחירות חמישיות, בהן ייתכן ומפלגתו תימחק.

לכן בימים האחרונים החל יו"ר תקווה חדשה לבחון הצעה חדשה להקמת ממשלת ימין, עם יריבו הוותיק - רה"מ בנימין נתניהו. על פי ההצעה, שנחשפה ב'הארץ', סער - על אף שקיבל שישה מנדטים בלבד - יכהן ראש ממשלה ראשון ואילו נתניהו יכהן החלופי. את ההצעה העלה יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שמקדם אותה מול סער בימים האחרונים.

דיווח זה עומד בסתירה להמשך ההודעות התקיפות של גדעון סער נגד ממשלת ישראל והעומד בראשה בפרט. רק לפני כשעתיים פרסמה תקווה חדשה הודעה בה נכתב: "אנו קוראים למדיניות תקיפה להשבת ביטחון הפנים והמשילות בתוככי ישראל. המצב עימו מתמודדת ישראל בימים האחרונים מבטא כישלון מוחלט במשילות ובביטחון הפנים".

ב'תקווה חדשה' מכחישים את הדברים ומהמפלגה נמסר כי:

"1. אין מו״מ שמתקיים או הצעה כלשהי שעומדת על הפרק.

2. תקווה חדשה הציגה בבירור את עמדותיה מאז הבחירות פעם אחר פעם לגבי האפשרויות לתמיכתה בהקמת ממשלה:

- ממשלה לאומית בראשות אחר.
- ״ממשלת שינוי״ ובה הסדרים שיאפשרו לה לעמוד על השקפת עולמה.

גם בכך אין שינוי.

3. ככל שתהיה בעתיד התפתחות שתחייב עדכון הציבור - תעשה זאת תקווה חדשה בשקיפות".

מסביבת סמוטריץ' נמסר: "אחרי שסיכלנו את הקמת ממשלת השמאל עם תומכי הטרור, וכפי שאמרנו מאז הבחירות, נעשה כל שביכולתנו להקמת ממשלת ימין של כל מפלגות המחנה הלאומי שתממש את הפוטנציאל הגלום ברוב הימני חסר התקדים שיש היום בכנסת".

מהליכוד נמסר, כי "ראש הממשלה נתניהו עוסק רק במערכה למען ביטחון ישראל וטרם התפנה כלל לעניין הפוליטי. ההודעות מטעם בכירים או מקורבים הם גורמים בלתי מוסמכים שמדברים בשם עצמם בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר