אחד על אחד

החמאס ופרעות הערבים • צבי יחזקאלי בראיון נרחב

התקיפות ברצועת עזה; הירי לעבר ישראל; הורדת הבניינים ברצועה; חיסול הבכירים; פרעות הערבים והסיקור התקשורתי; צבי יחזקאלי, הפרשן הבכיר לענייני ערבים, בריאיון מיוחד (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: לייבלה ואן פראך. מפיק: איציק אוחנה)

הפרשן הבכיר לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, מ'חדשות 13', התארח באולפן 'אחד על אחד' לריאיון מרתק עם פרשן 'כיכר השבת' ישי כהן והתייחס למלחמה ברצועת עזה, התקיפות של ישראל, חיסול הבכירים, פרעות תשפ"א והסיקור התקשורתי. צפו בריאיון המלא.

השיחות להפסקת אש: "חמאס מותש. חמאס היה רוצה לראות הפסקת אש, כדי לשמר את הכוח שלו לסיבוב הבא. המכתב שישראל נותנת בעזה היא חזקה ורצינית. אבל זה לא מספיק. לסבב הזה ייתכן וזה מספיק. חמאס היה רוצה לראות את הסבב הזה מסתיים. חמאס בשלב ההתשה. חמאס נהרסת עד היסוד. כולל פרויקט המטרו שעבדו עליו הרבה מאוד שנים".

הפלת שלטון חמאס: "לישראל אין אינטרס כי היא מפחדת מזה. אבל זו האמת. אם אתה רוצה שקט ברצועת עזה - לא יהיה מנוס מהפלת שלטון חמאס. ביום מן הימים, אתה תזמין אותי, ואני אספר לך שהגיע הרגע וישראל הלכה על זה? פשוט דוחים את הקץ. ישראל מפחדת מלהפיל את שלטון החמאס, גם מהחשש מי יהיה אחרי וכמובן מי ינהל את הרצועה".

הפלת בתי בכירי חמאס: "זה משפיע באופן חלקי. זה תגבור של שיטה קיימת הרי כל הפחד של ישראל - שהוא משודר החוצה - זה לא להיכנס קרקעית, לכן אתה עובד מהאוויר בכל מיני שיטות. ביממות האחרונות - הם חטפו. האם זה מספיק? לא. אבל זה עושה רושם, אפשר לעשות יותר. יש דרך להתקדם עם הסולם הזה של בנק המטרות".

צבי יחזקאלי בריאיון לישי כהן

חיסול בכירים: "אם תהיה הזדמנות - זה יקרה. יש מודיעין, הסיכון של האזרחים יכול לעשות לישראל סיפור. זו חולשה של חזק. אם לסנוואר הייתה הזדמנות להוריד בית עם ילד - הוא לוחץ על הכפתור. הם משחקים משחק לא נקי וישראל בכפפות של משי. אנחנו עדינים, אנחנו לא מתאימים לאזור, אנחנו משדרים חולשה, זאת הסיבה שחמאס העיף טילים וחשב שישראל לא תעשה כלום".

זאת חולשה שמגיע רה"מ, רמטכ"ל ואומר שברגע זה הוא יכול לחסל את סנוואר אבל זה יוביל לילדים שימותו

"זאת חולשה".

אתה בעד לחסל אותו גם במחיר של כמה ילדים שימותו?

"בוודאי, בוודאי. מי שמסתתר מאחורי ילדים, לא יכול להאשים אותנו. אם אתה תבין שאת הצודק - אתה תוריד את סנוואר בכל מקום".

השמדת פרויקט המטרו של חמאס: "אני לא קורא לזה פרויקט המטרו, בעזה יש 'עזה תחתית', עזה נחפרת מלמטה. זאת עיר שמתנהלת מתחת האדמה, עם פיקוד, עם חמ"ל. זעיר לכל דבר מתחת האדמה. הרעיון היה להוציא אותם החוצה, כרגע המנהרות של עזה תחתית הם הגנה.

"הרעיון היה לתת מכה ולהפיל את הכל ולכלוא שם את רוב המחבלים. זה יצא לפועל, אבל התוצאות לא היו כמו שצה"ל ציפה, זה חלקי, אבל חלק טוב. רוב ההסתעפויות - קרסו. זאת מכה חזקה לחמאס. אנחנו עדיין לא יודעים מה התוצאות, חמאס גם יכול להכחיש, המכה היא מכה".

צבי יחזקאלי בריאיון באולפן 'כיכר השבת'

פרעות תשפ"א: "זה לא היה ברקע כל החיים? תראה מה קרה גם לתקשורת. התקשורת לא שואלת מי ירה על מי, אבל בסוף כולם יודעים. אני שומע באולפנים שלי דברים - אני סותם אוזניים. הם לא מתעוררים, לא מכירים בבעיה. באמת בן גביר בעיה של חמאס? לא. מה כן? מתחילים להתעורר".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר