"מידע מסווג"

לאחר הביקורת החריפה: ישראל סיפקה מידע לפנטגון

מיטוט מגדל התקשורת בעזה, בו שכנו משרדי התקשורת AP ואל ג'זירה, גרר ביקורת חריפה על ישראל • דובר צה"ל ציין כי במקום שכנה מפקדה של חמאס, המידע הוצג לפנטגון (עולם)

משה מנס | כיכר השבת |
בניין התקשורת שהופצץ (צילום: תקשורת פלסטינית)

בימים האחרונים פורסמה ביקורת בעולם כלפי ישראל על כך שמוטטה את מגדל אלג'לאא בו שכנו משרדים של כלי תקשורת זרים ובהם סוכנות הידיעות האמריקנית איי.פי ומשרדי רשת אל ג'זירה.

מיד לאחר ההפצצה כתבה דוברת הבית הלבן ג'ן פסקי: "הבטחת ביטחונם של עיתונאים ושל התקשורת העצמאית היא בעלת חשיבות עצומה". גם מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר לסוכנות הידיעות איי.פי, שמשרדיה שכנו בבניין כי "ביקשתי מישראל לספק ראיות שכאלו, אך עד כה לא ראיתי שום דבר כזה".

"מסרנו ישירות לישראלים כי האחריות על הבטחת שלומם ובטחונם של עיתונאים ושל כלי תקשורת עצמאיים הינה מן החשיבות הראשונה" (מתוך הטוויטר של דוברת הבית הלבן 'גאן פסאקי')

אך בשעות האחרונות מתפרסם כי בעקבות הדרישה האמריקאית, העבירה ישראל לגורמים רשמיים בפנטגון מידע מודיעיני מסווג, המצביע ישירות על פעילות צבאית של חמאס שבוצעה במגדל המשרדים. במקביל שר הביטחון בני גנץ שוחח עם שר הביטחון האמריקני לויד אוסטין כאשר ע"פ הפרסומים הוא שומר אתו על קשר רציף.

יוזכר כי התקיפה אשר דבר פרסומה שודר לכל העולם בשידור חי בוצעה בנוהל "הקש בגג" אשר בו נורו שני טילים מקדימים לעבר הבניין לפני שהותקף וקרס, כאשר שיחת הטלפון למנהל הבניין בעל הבניין, ג'וואד מוהדי אשר מנסה להשיג עוד עשר דקות מהצבא הישראלי כדי לפנות ציוד תקשורת מהדי פורסמה - יחד עם תיעוד הפלת המבנה ועוררה גל ביקורת.

"זו התפתחות מטרידה באופן חסר תקדים, ונחלצנו בקושי מאובדן מסיבי של חי אדם" (מתוך ציוץ של נשיא סוכנות הידיעות AP ג'ארי פרואיט)

נשיא סוכנות הידיעות איי פיי גינה את הצעד וכתב: "אנחנו מזועזעים ונחרדים מכך שהצבא הישראלי יכוון ויהרוס את הבניין שבו שוכנים משרדינו ומשרדי ארגוני חדשות אחרים בעזה. הם יודעים מזה זמן רב שזה המיקום של המשרד שלנו ומקום עבודה של עיתונאים, זו התפתחות מטרידה באופן חסר תקדים, ונחלצנו בקושי מאובדן מסיבי של חי אדם"

על פי הודעת הצבא מיד לאחר התקיפה, בבניין נמצאים "נכסים צבאיים של המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס". דובר צה"ל הוסיף כי "בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה". כאמור, כעת צה"ל מסר את המידע המודיעיני המוכיח את הדברים האלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר