האסונות והמצב הביטחוני

עת צרה היא ליעקב: שיחת ראש הישיבה בשידור חוזר • צפו

בעקבות המצב הביטחוני והאסונות הקשים הפוקדים את עם ישראל, שיחתו השבועית של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין הועברה בשידור חי ממעונו שבבני ברק; צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בסיון תשפ"א | 18.05.21
הגר"ג אדלשטיין (צילום: שיא לייב)

(צילום: שיא לייב)

בעקבות רצף האירועים הקשים בשבועות האחרונים, האסון במירון, אסון הפארנצ'עס בקרלין והמצב הביטחוני במדינה בצל מבצע 'שומר החומות', ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מסר הערב (רביעי) שיחת חיזוק, בשידור חי ממעונו ברחוב ראב"ד בבני ברק. השיחה הועברה בשידור חי ב'כיכר השבת'.

דברי ראש הישיבה, הערב (צילום: שיא לייב)

השיחה המלאה של ראש הישיבה:

"בזמן האחרון היו כמה אסונות, כמה אסונות, במירון בל"ג בעומר, ואחר כך עכשיו בעזה, והקורונה, פה זה עבר כבר אבל בחוץ לארץ זה נמשך הקורונה, ובקרלין מה שהיה ביום טוב בקרלין, אסונות, פורעניות.

"יש גמרא אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, פורענות בעולם, לא פה, לא בארץ, לא בעם ישראל, בגויים, אז זה בשביל ישראל, יש על זה פסוק: 'הכרתי גויים נשמו פינותם החרבתי חוצותם אמרתי אך תיראי אותי תקחי מוסר'. הכרתי גויים, פורענות בעולם, זה כדי שתיראי, שיהיה יראת שמים, שיראו שיש דין ויש דיין, בשביל ישראל.

"אבל יש מקרה שהפורענות היא בישראל, ותלהטהו מסביב ולא ידע, זה מסביב, ותבער בו ולא ישים על לב, יש פסוק ותבער בו, בתוכנו יש גם כן פורענות, ולא ישים על לב, יש כזה פסוק, ותבער בו ולא ישים על לב. ותלהטהו מסביב ולא ידע ותבער בו ולא ישים על לב, הוא לא שם על לב מה זה, כך הטבע, ככה.

"אז נחפשה דרכינו ונחקורה, צריך לדעת מה, מי אשם, מי מהציבור, מי השוגגים ומי המזידים, החזון איש אמר, יש חזון איש, זה כתוב בחזון איש, שסתם אלו שהם לא בני תורה הם תינוקות שנשבו, תינוקות שנשבו, הם לא למדו, לא לימדו אותם, מילדותם הם קיבלו חינוך אחר לגמרי והם לא יודעים מה זה אמונה, לא יודעים מה זה שמע ישראל, יש כאלה שלא יודעים, ממש תינוקות שנשבו, הם שוגגים, הם לא מזידים, תינוקות שנשבו.

"אבל אלו שעוסקים בתורה, בני תורה, שעוסקים בתורה, יש בישיבה, יש סדרי מוסר, סדר מוסר, לומדים ספרי מוסר, יש כל ספרי המוסר, שערי תשובה, מסילת ישרים, וכל ספרי המוסר, ארחות צדיקים, חובות הלבבות, ספרי מוסר שנותנים הרבה, הרבה אמונה והרבה [ידיעות] איך, מה זה חטא, מה חובות הלבבות, חובות הלבבות איך הלב צריך להיות, זה לא מידת חסידות, זה חובות הלבבות, זה חובות, שהלב חייב, מצוות התלויות בלב, יש דברים שהתורה מחייבת שכך יהיה הלב, וזה הרבה מדרגות יש בזה, וכשעוסקים בזה מתקדמים.

"ואם בישיבות יש סדר מוסר ולא מנצלים את הסדר, לא לומדים את המוסר כמו שצריך, מזלזלים, באים יותר מאוחר, או אפילו אם לומדים אבל לא חושבים בדיוק, יש באיגרת הגר"א יש שלומדים דברי מוסר אבל אחר כך לחשוב אז מה איתי, אני כך אני מתנהג? איך ההנהגה שלי? זה לא, מחשבות כאלה מה ההנהגה שלי, וזה הרבה לא מקיימים את זה. אז בוטדאי שאלו שעוסקים בתורה כל היום וגם בספרי מוסר, הם היותר חייבים, ועליהם התביעה יותר גדולה, אז הם צריכים את החיזוק, ויש זמנים שצריכים חיזוק".

ראש הישיבה מוסר מדי שבוע שיחה מיוחדת לאלפי אברכים המועברת דרך קווי הטלפון של ישיבת פוניבז', לאור המלחמה הקשה בדרום והאסונות שפקדו לאחרונה את הציבור החרדי - במירון ובקרלין, ראש הישיבה מסר שיחת חיזוק מיוחדת ממעונו שברחוב ראב"ד בבני ברק לכלל הציבור, בשידור חי דרך 'כיכר השבת'.

צפו בשידור החוזר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר