קונספירציה?

דיווח: ה'פנטגון' מחזיק צבא חשאי של רבבות

לפי ה'ניוזוויק' האמריקני, כ-60,000 בני אדם ברחבי העולם בזהויות בדויות, משרתים בצבא סודי - גם במקומות כמו איראן וקוריאה הצפונית: קומנדו, בילוש וסייבר • כל הפרטים (מעניין)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

קונספירציה או סוד מדינה? דיווח מוזר בכלי תקשורת בארה"ב טוען כי ה'פנטגון' (מחלקת ההגנה האמריקנית, י"נ) מחזיק בצבא ענק המתנהל בחשאי, שבו רבבות חיילים בזהות בדויה.

את הפרטים חושף ה'ניוזוויק', מהשבועונים האמריקניים הפופולריים ביותר. לפי הדיווח אתמול (שלישי), הפנטגון מנהל צבא בן 60,000 חיילים, אזרחים וקבלנים, שמסתובבים ופעילים במדינות העולם באמצעות דרכונים בדויים. אם אכן יש אמת בדיווח, מדובר בצבא עצום - פי 10 מכמות משרתי השירות החשאי האמריקני CIA.

לפי הדיווח, החיילים מוטמעים בין היתר במשרדי ייעוץ ובחברות ידועות שם, כאשר כל הפעילות מתנהלת ללא ידיעת העם האמריקני ואפילו מתחת לאפם של רוב חברי הקונגרס.

ה'ניוזוויק' טוען שהצבא החשאי הזה נבנה על ידי הפנטגון במהלך העשור האחרון, כחלק מתוכנית בשם 'צמצום חתימות' תוכנית שמנוהלת בידי מספר ארגונים ממשלתיים לוטים בערפל ואשר אין לה הגדרה ברורה מלבד "אמצעי אבטחה תפעוליים למגוון פעילויות ופעולות".

הצבא החשאי פועל ב'פרופיל נמוך' הן בגבולות ארצות הברית והן מחוצה לה, כאשר המשימות מבוצעות לעיתים בבגדים אזרחיים.

"עלות הצבא הינה למעלה מ-900 מיליון דולר, והוא פועל במיקומים כמו אפריקה והמזרח התיכון בעזרת כ-130 חברות פרטיות שמסייעות בהוצאת מבצעים לפועל", מפרט השבועון. למרות התקציב העצום הנדרש לתפעולו, צבא כזה מעולם לא הוזכר בין כותלי הקונגרס.

ה'ניוזוויק' ממשיך ופורס את נתוני הכוח: כמחציתו מורכבת מחיילי קומנדו מיוחדים, שפועלים בגזרות כמו צפון קוריאה ואיראן.

כוחות מיוחדים מכתרים בית בארה"ב, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

חלק נוסף ומרכזי של הכוח מורכב מיחידות בילוש מובחרות, ומומחי ריגול בוגרי הצבא האמריקני; חלק שלישי, שגדל ומתפתח במהירות, עוסק כמובן בסייבר.

האגף הזה מאכלס לוחמי סייבר מובילים, המשתמשים בזהויות בדויות ובטכנולוגיות "ייחוס מטעה" באופן מקוון - כדי להסוות את עצמם, כך שיוכלו לעקוב אחר פעילותם של יעדים בעלי ערך גבוה מבלי להיחשף.

לפי ה'ניוזוויק', קצין בכיר שפרש לאחרונה מתפקידו כמפקח על אחת התוכניות, תקף את הצבא החשאי ואמר כי אף אחד לא מודע לחלוטין להיקף או להשלכות שיש לו.

"כל דבר בתוכנית הזו, החל מהפרות של אמנות ז'נבה (הסכמים בינלאומיים הקובעים התנהגות מקובלת של צבאות, י"נ) וכלה בחוסר הפיקוח של הקונגרס הוא בעייתי", צוטט הקצין לשעבר בדבריו ל'ניוזוויק'. "רוב האנשים אפילו לא שמעו על המונח 'צמצום חתימות', שלא לדבר על מה שהוא יוצר".

הכתבה אף גילתה כי בעבר אירע מקרה שבו נחשף פעיל חשאי על ידי מדינה בה התארח, בעת שניסה לגייס סוכן כפול.

תקרית נוספת התרחשה במוסקבה, במאי 2013, אז גורש מרוסיה אדם בשם ראיין פוגל, שנעצר בעת פשיטה על השגרירות האמריקנית. הממשל בקרמלין שחרר אז תמונות של פוגל כשהוא חובש פאה בלונדינית ונושא ארבעה זוגות משקפי שמש, מפת רחוב, מצפן, פנס, סכין וגם טלפון סלולרי 'כשר'.

ה'פאשלה' הזו של הכוח הסודי לכאורה, עם סילוקו המביש של פוגל מרוסיה, גרם לבוז ולעג מגורמים בדימוס בארגון הביון ה'מתחרה' - CIA, בטענה לחוסר מקצועיות של הצבא החדש.

יצויין שמומחי טכנולוגיה העריכו אז כי הטלפון המיושן של פוגל הסתיר מכשיר חדשני של "תקשורת סמויה", שנושא מגן נגד זיהוי תדרי רדיו, כדי לחסום מעקב אלקטרוני אחריו.

מובן שעד כה לא התקבלה כל תגובה רשמית לידיעה, מטעם ממשלת ארצות הברית או כל גוף רשמי הפועל בה.

מבנה הפנטגון האמריקני (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר