בעקבות האסונות

כבר לא יהיה בסדר // עו"ד יוסף ויצמן

עם כל הצער, יש להודות שאסונות מירון וקרלין הם תוצאה של תרבות "יהיה בסדר" של המגזר, תרבות שמביאה אסונות. אף גורם לא חשב על הסכנות שבפתח, והסתמך על הניסים (דעה)

יוסף ויצמן, עו"ד | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

אין לב שלא בכה על האסון במירון, אין עין שלא הזילה דמעה על נפגעי הקורונה, וכאילו היו חסר לנו ובא לעולם אסון בחסידות קרלין בחג השבועות.

לצערי אחת הבעיות הקשות של הציבור החרדי הוא "תרבות "יהיה בסדר" הבעיה חוזרת על עצמה בכל המקרים הקשים, וגורמת לחלק ניכר מהבעיות שמגיעות לציבור, במיוחד בזמנים רגישים.

לדוגמא, מגפת הקורונה הגיעה לכל מקום, כולם הזדרזו לקבל את ההוראות ורק בציבור החרדי המשיכו לרקוד בפורים, ולנסות לברוח מהשוטרים שעה שנתוני התחלואה קפצו ועלו, איתם שמות הנפטרים מהמחלה ומחוסר מזהירות. אין בית, שכונה או חצר שאין שם נפטר קורונה, שהסביבה שלו הבטיחה ש "יהיה בסדר"

עם כל הצער בדבר, יש להודות שאסונות מירון וקרלין הם עוד תוצאה של תרבות "יהיה בסדר" של המגזר, תרבות שמביאה אסונות. אף גורם לא חשב על הסכנות שבפתח, והסתמך על הניסים הגלויים שהיו כל השנים. משום מה רק בערים החרדיות אפשר למצוא מרפסות תלויות באוויר שחלק מהשנה הם הופכות לסוכה, ללא כל חוות דעת הנדסית וגורם שלוח אחריות. גם בתחום זה היו אסונות קשים.

הבעיה לא מסתכמת רק בתחום זה, באים אלי למשרדי לייצוג לקוחות מהציבור החרדי עם תביעות וחובות של מיליונים, שהגיעו למצב קשה בו הדירה שלהם משעובדת, ואם לא די בזה הצליחו להחתים ולשעבד את הדירות של הורים והאחים שלהם ולהכניס את כולם לבעיה לא להם. אז אני שואל בכעס, איך הגעתם לזה? מדוע לא פנייתם לייעוץ מקצועי כבר בתחילת הבעיה? ביעוץ נכון הייתי יכול לשנות את כל התמונה. והתשובה הקבועה היא. זאת העצה שקיבלתי מר' שלמה מהשטיבל, או ר' שמחה בונים מהמקווה ולפעמים גם מבן דוד שני מצב הדודה שהוא עסקן מוכר והסביר לי בהחלטיות איך יוצאים מהכל.

יש להסיק בדחיפות מסקנות קשות מרצף האירועים שעברו עלינו בשנתיים האחרונות, להפסיק את תרבות יהיה בסדר. זה גורם לאסונות קשים, נזקים בלתי הפיכים.

חובה להישמע להמלצות של בעלי מקצוע בכל תחום. מהנדסים, יועצי בטיחות עורכי דין רואה חשבון ועוד. הם לא יותר חכמים מאיתנו, הם פשוט למדו את התחום ומוכשרים לתת יעוץ מקצועי שיכול למנוע אסון.

ובבקשה, לא לומר לי משפטים מיותרים כמו, זה לא הזמן כעת, תמתין קצת אחרי האסון. מהסיבה הפשוטה שאין זמן ומועד למנוע עוד אסון. יש להתעשת בדחיפות ולשנות דפוסי פעולה לטובת כולנו לטובת הילדים ועולם טוב יותר. ויפה שעה אחת קודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר