"לא יצאנו שבוע מהבית"

פרעות לוד: ירי לבתי תושבים בשכונת חב"ד • צפו בתיעוד

בפעם השנייה, בוצע הערב ירי מנשק אוטומטי לעבר בניינים המאוכלסים במשפחות צעירות עם ילדים. "אי אפשר לדעת איזה מטורף יחליט להגיע לכאן ולפרוע בנו רק כי אנחנו יהודים" (בארץ)

חיה כהן | כיכר השבת |
תיעוד הירי מאחד הבניינים (צילום: באדיבות המצלם)

בגזרת עזה מדברים על הפסקת אש, אך נראה שהמלחמה בפנים הארץ רחוקה מלהסתיים: הערב (יום ד'), בסביבות השעה שמונה נשמע צרור יריות מנשק אוטומטי סמוך לבניינים של שכונת 'שערי העיר' החדשה בעיר לוד. שכונה הצמודה לשכונת חב"ד ומאוכלסת ברובה במשפחות צעירות עם ילדים המשתייכים לחסידות חב"ד. באזור השעה תשע נשמע צרור יריות נוסף, כך על פי דיווחים של תושבי המקום.

"בדיוק משכיבים את הילדים לישון ופתאום צרור רציני שנשמע קרוב מדי" מספרת תושבת השכונה לכיכר השבת. "תהיתי אם מדובר ביריות כי הימים האחרונים היו יחסית שקטים, אבל אז התחילו לעלות שאלות בקבוצות של השכונה אם עוד מישהו שמע את הצרור הזה. הבנתי שאני לא מדמיינת ופורעים נאלחים פשוט ירו מנשק חי לכיוון בניינים עם משפחות צעירות וילדים. מה שיותר מפחיד זה שהירי בוצע בכניסה הדרומית של העיר, אזור שרחוק מאוד מההתפרעויות הקשות שהיו פה. אתם חייבים להבין שאנשים לא יוצאים פה מהבית שבוע ובקושי שומעים ילדים ברחוב - לא רק בגלל האזעקות שמאיימות עלינו, אלא גם כי אין לדעת איזה חמום מוח מטורף יחליט להגיע לכאן ולפרוע בנו רק כי אנחנו יהודים. לא מעט חברות שלי ברחו מכאן עם הילדים שלהן, אפילו לערים דרומיות יותר, העיקר לא לבלות לילות שלמים עם קולות אימה של פיצוצים, ירי זיקוקים והנה גם ירי מנשק חי".

זו כבר הפעם השנייה ששלוות השכנה השקטה מופרת. בשבת ירו פורעים מרכב חולף לעבר מאפיית 'מאפה מן' שנמצאת בכניסה לשכונה ונמלטו מהמקום.

אמנם בימים האחרונים ניכרת מגמת רגיעה בלוד, אך אנשי החמ"ל שהוקם בעיר עדיין קוראים למתנדבים להגיע לסיורים ואיוש דירות שבעליהן נאלצו לעזוב אותן מחשש לחייהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר