ראש בראש

המרוץ לנשיאות המדינה החל • כל הפרטים

תמה האפשרות להתמודד על תפקיד האזרח מספר אחת: יו"ר הסוכנות היהודית וכלת פרס ישראל יהיו השמות היחידים בבחירות בעוד שבועיים, לאחר שהשיגו יותר מעשר חתימות חברי כנסת (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מרים פרץ לצד יצחק הרצוג (צילום: Aharon Krohn, Miriam Alster/Flash90)

הבחירות לנשיאות המדינה תתקיימנה בעוד שבועיים בדיוק, ביום פקיעת המנדט של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכבת ממשלה, בסיומו למדינת ישראל יהיה נשיא חדש, 11 במספר, שיחליף – או תחליף – את הנשיא העשירי, ראובן ריבלין באמצע חודש יולי.

120 חברי הכנסת יכנסו בזה אחר זה אל מאחורי הפרגוד ויכניסו לקלפי אחד משני שמות: יצחק הרצוג או מרים פרץ, לאחר ששניהם הכריזו רק היום על ריצה רשמית, בצל המערכה בדרום.

הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית כיום וראש האופוזיציה בעבר, הוא בעל הסיכויים הגבוהים לזכייה: הרצוג בילה שנים רבות בכנסת, היה אהוב על ח"כים רבים במשכן ופעל רבות בחודשים האחרונים להשיג תמיכה רחבה לתפקיד.

היום הציג הרצוג 27 חתימות משלל מפלגות, בהן הליכוד, יש עתיד והסיעות החרדיות, ובמטרתו להבטיח את ניצחונו אף לפני יום הבחירות. אילו ינצח, יהיה זה הרצוג השני בבית הנשיא, אחרי אביו, חיים הרצוג ז"ל, נשיאה השישי של מדינת ישראל.

בדברי ההסבר להגשת מועמדתו לתפקיד אמר הרצוג: "אני מאמין שהנשיא הבא ידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו, לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר".

מולו מתמודדת מרים פרץ, מי שהפכה את כאבה האישי לעידוד וחיזוק אזרחי ישראל. פרץ, ששכלה שניים מבניה בפעולות צה"ל שונות וזכתה לאחר מפרס ישראל, התאמצה להגיע למשוכה הנדרשת של מספר דו-ספרתי של חתימות חברי כנסת וצלחה זאת בשעות הצהריים. אילו תנצח פרץ, היא תהיה הנשיאה האישה הראשונה בתולדות המדינה, לאחר עשרה גברים.

עם הכרזתה על התמודדותה הרשמית אמרה פרץ: "דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות. כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר