אחרי הביקורת

על מה רינה מצליח מתחרטת? • צפו במונולוג

הביקורת הציבורית על התנהלות ערוץ 12 במהלך הלחימה בטרור העזתי, הוציאה מפרשנית הבית, רינה מצליח, מונולוג ארוך על ההתקפות נגדה; על מה היא מתחרטת? • צפו (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רינה מצליח (צילום: Gili Yaari/Flash90 • וידיאו: באדיבות חדשות 12)

פרשנית הבית של 'חדשות 12', רינה מצליח - לה הוצמדה אבטחה, פתחה אתמול (רביעי) במונולוג חריף, כנגד ההתבטאויות והאיומים נגדה ונגד עיתונאים ואנשי תקשורת, בצל הביקורת העזה מימין כלפי 'ערוץ 12' וסיקור הלחימה בעזה.

מצליח, שבשנה האחרונה עוררה סערות תקשורתיות רבות בדברים שאמרה כנגד הציבור החרדי במהלך ימי הקורונה, כשבין היתר הכלילה וטענה שכל החרדים תוקפים את פקידי מס הכנסה, מפגינים נגד הגיוס, וכאשר ניסו להוכיח כי היא טועה, התעקשה מצליח שלא מדובר רק במיעוט מתוך החברה החרדית. בסופו של דבר, מצליח הושעתה למשך שבוע אך סירבה להתנצל על דבריה.

גם במבצע הנוכחי - 'שומר החומות', מצליח נוקטת עמדות המצליחות להרגיז ולהכעיס ציבורים גדולים במדינת ישראל, ובשל כך אף הוצמדה לה אבטחה אישית, לאחר שקיבלה איומים וקללות ברשתות החברתיות.

אתמול, כאמור, בתוכנית של עודד בן עמי, מצליח החליטה לענות לגל הביקורת הציבורית החריפה נגדה ואמרה: "אני עיתונאית כבר 34 שנים, אני מהעתיקים ואני רגילה לקבל ביקורת וזה בסדר. מהימים שהיה חיסון לפוליו, דרך הימים ששידרתי משחקים בין בית"ר ירושלים נגד הפועל באר שבע. חטפתי עגבניות בשוק הכרמל בימי אוסלו, ובקבוק תבערה התפוצץ לי בין הרגלים בחברון".

מצליח הוסיפה: "עיתונאים הם לא מעל ביקורת, והעיתונאים הם לא תמיד צודקים, ואני כעיתונאית מחויבת לביקורת. המקצוע שלנו הרי הרוח שלו הוא ביקורת, מותר לבקר אותנו, צריך לבקר אותנו, אבל מה שקורה עכשיו זה לא ביקורת, זה לא מחלוקת, זה לא וויכוח, מה שקורה עכשיו זה ניסיון חיסול. וזה לא קורה סתם".

"זה קורה אחרי הרבה שנים, שהיו מי שנהגו בשלטון והתאמצו לזהות את התקשורת כאויב. זה הגיע הרי עד שמכנים את הערוץ שלנו אל ג'זירה, עכשיו אויב לא מבקרים, אויב אתה לא נמצא איתו בביקורת, אויב אתה מחסל", טוענת מצליח.

"בגלל זה אנחנו מגיעים למצב הזה", טענה, "למצב שהעיתונות הופכת להיות מזוהה כאויבת המדינה, לא כחלק מי שנמצאת כאן כחלק מהמדינה, כקבוצה שרוצה לחזק את המדינה בביקורת שהיא משמיעה לכאן או לכן. אין עיתונות בלי ביקורת. המקצוע הזה זה הרוח שלו. ואנחנו נמשיך לעשות זאת למרות האיומים ולמרות הקשיים כי זה רוח המקצוע שלנו ובלי זה אין לנו מה לעשות פה".

צפו במונולוג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר