'המבדיל' | צפו

אחרי פטירת חני ז"ל: דובי וינרוט בסיפור חייו

בשנים האחרונות חווה עורך הדין דובי וינרוט, שתי טרגדיות קשות, בפטירת רעייתו ואביו ז"ל, בשיחה עם זלמן שטוב, הוא נפתח ומספר על ההתמודדות ועל הצמיחה • צפו (אקטואליה)

דובי וינרוט וזלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתוכנית 'המבדיל' דובי ויינרוט עו"ד, סופר ומרצה כדי לדבר על החיים לאורם של אביו - עו"ד יעקב ויינרוט, ואשתו חני עליהם השלום, ועל ספרו החדש שכולל את שניהם - מחר תזרח השמש.

דובי ואשתו חני מתחתנים בגיל צעיר, והחיים שטים על מי מנוחות, דלתות נפתחות בפניו, עד שמחלת הסרטן מתדפקת על סף דלתם. מכאן מתחיל מסע ארוך של שנים רבות, אל עבר ההולדה מחדש, הטורים, ההרצאות וההופעות המחזקות ההמוניות.

"אולי ניצחת אותי פיזית, אבל לא תנצח אותי נפשית - לא תנצח פעמיים", אומרת חני. המשמעות של הדברים הייתה לקחת אנשים שנמצאים בתוך שבר, ולהרים אותם אל השמים. ודווקא חני, שלמדה כבר מהו כאב ושבר, הייתה יכולה לעזור, כשאנשים מאמינים לה, לתחושות שלה, ולנקודה שהנגיעה שלה בכאב היא אמיתית.

הספר - מחר השמש תזרח, הוא ספר נחמה. כיום ויינרוט הולך לנחם אנשים שעברו טרגדיות, להשתתף עם כאבם של אחרים שאדם זר לא יוכל להבין, רק מי שחווה כאב אמיתי של מוות.

על השם הוא מספר כי בסופו של דבר אי אפשר לנחם אדם ברגע הצער, כיוון שאז הוא נמצא בתוך הטרגדיה עצמה, אי אפשר לומר לו שטוב עכשיו, מחר תזרח השמש הוא נגיעה בתקווה, גם אם הרגע המצב נורא.

לסיום, ווינרוט מביא מתוך הספר את התובנה על כך שכולנו באנו לשרת כאן בעולם. בהתחלה רופא, עורך דין, אבא וכו' מתחילים במשימה, וככל שעובר הזמן והכח מצטבר אנשים שוכחים מהמשימה הראשית - לשרת. לרופא יש כח אדיר כשהוא מספר לחולה על המחלה, כיצד הוא עושה זאת, וככל שנזכור את המקום שלנו - נהפוך את העולם למקום טוב יותר.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

צפו בריאיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר