מוקד המתיחות הביטחונית

אחרי המבצע: הר הבית ייפתח מחדש ליהודים? "חיוב כרת"

קולות בימין לפתיחת הר הבית לכניסת יהודים, למרות המתיחות הביטחונית, זאת כהוכחה שלא נקבעו כל שינויים בנושא כחלק מהפסקת האש מול עזה • יו"ר 'יהדות התורה' מזכיר: "זהו איסור כרת" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
המהומות בהר (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

האם ישראל נכנעה לחמאס ב'הר הבית' - הסוגיה שבגינה החלו שיגורי הרקטות מרצועת עזה? כדי להוכיח שלא כך הדבר, ישנם קולות בימין הדורשים את פתיחתו ליהודים, החל ממחר. אך החרדים, כמובן, מתנגדים לצעד האסור.

כזכור, מעט לפני כניסת האש לתוקפה וסיום מבצע 'שומר החומות', טען בכיר חמאס בחו"ל: "קיבלנו ערבויות בנוגע להרמת ידה של ישראל על שייח' ג'ראח ומסגד אל-אקצא".

בישראל הכחישו, אך יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', מיהר להגיב: "אם אכן הדיווח שקרי, אני מצפה לראות את הר הבית פתוח ליהודים. כל דבר אחר - יוכיח למרבה הצער כי חמאס דיבר אמת והגורמים המדיניים שיקרו".

הערב (מוצ"ש) עדכן יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, כי הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו ש"יהדות התורה מתנגדת לעליית יהודים להר הבית".

"מפני חטאינו נחרב בית המקדש, וקיים חיוב כרת בעלייה להר הבית", הזכיר גפני. "אנחנו מתפללים כל העת 'ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים', ואי העלייה להר היא ההוכחה העמוקה ביותר להשתייכותנו למקום קדוש זה, אליו אנו מכוונים בתפילותינו מכל העולם. אני מבקש ממך להשאיר את הר הבית סגור ליהודים!".

ח"כים ימנים על הר הבית. ארכיון (באדיבות המצלם / אליסף אופן)

בתגובה כתב ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה: "הר הבית בידינו? המהלך היהודי-ציוני יושלם, רק כשיהודים יוכלו לעלות ולהתפלל בהר הבית בחופשיות. כל אמירה אחרת, היא ביטוי למדיניות גלותית, מכילה ופחדנית, והוכחה שהפסדנו במבצע".

"מי ששולט בהר הבית, שולט בירושלים. מי ששולט בירושלים - שולט בארץ ישראל" - נסמך הח"כ הסרוג על המשורר החילוני אורי צבי גרינברג.

גם ח"כ איתמר בן גביר, שלפי מפכ"ל משטרת ישראל התנהלותו היתה מהגורמים לפרעות הערבים, הגיב להודעתו של גפני וכתב: "‏עושה רושם שגפני יודע על הסכם שכולו כניעה והתקפלות של רה"מ בירושלים".

"לא נותר עוד הרבה זמן לדעת את התשובה: מחר בשבע בבוקר ההר צריך להיפתח ליהודים. סגירה של ההר, פירושה שישראל נכנעה לחמאס", קבע איש 'עוצמה יהודית'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר