10,521 שעות

יהודי בריה"מ לשעבר במחווה מרגשת: לימוד לע"נ הרוגי 'שומר החומות'

בכל העולם היהודי עקבו בדאגה אחר המתרחש בישראל, ויהודי מדינות ברית המועצות לשעבר החליטו במחווה מרגשת ללמוד 10,521 שעות, לע"נ הרוגי מבצע 'שומר החומות' (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
היהודים לומדים (צילום: כולל תורה)

מבצע שומר החומות, שהסתיים לעת עתה, לא זעזע רק את שגרת יומם של היהודים בישראל אלא גם את של יהודי התפוצות.

בכל העולם עקבו היהודים בדאגה אחר המתרחש בישראל כשהם מתפללים שאחיהם היהודים לא יפגעו ומייחלים שפורעים אנטישמים מקומיים לא יפגעו בהם על רקע זה.

הזדהות לחוד ומעשים לחוד, מתברר שיש גם מי שעושה משהו ממשי להזדהות עם ישראל: אלפי יהודים מ-15 המדינות שהרכיבו את ברית המועצות בעבר קיבלו על עצמם הוספה בלימוד תורה, תחילה להצלחת צה"ל במבצע, ועם סיומו - לעילוי נשמת ההרוגים הי"ד.

מדובר ב-4,011 יהודים (מתוך כעשרת אלפים) המשתתפים מידי ערב בפעילות תורנית במסגרת 'כולל תורה', כולל שהתלמידים מתכנסים מידי ערב ללמוד תורה, והם ראו בדאגה את הקורה בישראל והחליטו להירתם.

במסגרת מבצע שהחל בכולל בעיר דנייפרופטרובסק, נקראו חברי הכולל לקבל על עצמם שעה אחת של לימוד תורה בחודש הקרוב עם יהודים בקרבתם, והיוזמה שצברה תאוצה הגיעה לכדי 10,521 שעות לימוד שקיבלו יהודים אלו על עצמם.

מנהל הכולל הרב משה וובר מספר: "צריך להבין שמדובר ביהודים שרובם עם רקע כלכלי קשה. הם רצו לעזור לעם בישראל אבל לא יכלו לתרום מכספם לצה"ל או לארגוני עזרה רפואית וחברתית ולכן החליטו לתרום מזמנם".

"המבצע החל ביום חמישי שעבר, 12 שעות לפני הפסקת האש - כצעד של תמיכה ועזרה לטובת חיילי צה"ל ועם ישראל ועם סיום המבצע החלטנו להקדישו לע"נ ההרוגים במבצע הזה".

יורי ולסטיקין מהעיר רוטוויל שבגרמניה שגם בה פועל הכולל בשל הריכוז הגדול של יהודים מבריה"מ, שהצטרף ליוזמה אומר: "הלב יצא לאחיי היהודים בישראל והחלטתי שאני רוצה לעשות משהו ממשי לטובתם. כשראיתי את המבצע הזה החלטתי להצטרף אליו. הרגשתי שאני עושה את הדבר הנכון".

דינה מקושטובה מהעיר צ'רניגוב שבאוקראינה שהצטרפה למבצע הזה אומרת: "כשראיתי את הילד שנהרג בשדרות פשוט ידעתי שאי אפשר להשאר אדישים. המצב הכלכלי באוקראינה גרוע מאוד ולכן לא יכולתי לתת צדקה לעילוי נשמתו ואני שמחה ש'כולל תורה' נתנו לנו את הזכות לעשות משהו עבור האחים היהודים שלנו שנרצחו רק כי הם יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר