לקראת סבב חמישי?

סקרים: לפיד מזנק – אך אף גוש לא משיג 61

מהסקרים שפורסמו הערב בערוצים המרכזיים, שגם אם נלך לבחירות חמישיות, עדיין לא תהיה הכרעה ברורה בקרב הציבור הישראלי • ליברמן מתרסק וגנץ מקבל 10 מנדטים (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן ולפיד. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יאיר לפיד מחזיק במנדט להרכבת ממשלה לתשעת הימים הקרובים, ובנימין נתניהו מנסה להרכיב ממשלת ימין בזמן שנותר, אחרת בעוד חודש בדיוק, אחרי 21 ימים בהם המנדט יהיה בידי הכנסת, ישראל תצא לבחירות חמישיות, שרק תמשכנה להעמיק את הקרע החברתי.

בערוצי התקשורת 12 ו-13 הפעילו את מכוני הסקרים, לדעת מה יעלה בגורל הבחירות החמישיות שתיכף כאן, והאם שם – סוף סוף – נמצא הכרעה? תשובתם, לפחות הערב (ראשון), היא שלילית.

בסקר מנו גבע ו'חדשות 12' מפת המנדטים כזו: הליכוד 30, יש עתיד 21, כחול לבן 10, ש"ס 9, יהדות התורה 7, הציונות הדתית 7, העבודה 6, ישראל ביתנו 6, תקווה חדשה 6, ימינה 5, הרשימה המשותפת 5, מרצ 4, רע"מ 4. מבחינה גושית המצב נשאר לא פתיר: לגוש הימין כולל בנט יש 58 מנדטים, לגוש מתנגדי נתניהו יש 58 – ורע"מ שוב שוברת שוויון עם 4.

ע"פ סקר זה, יאיר לפיד מזנק בארבעה מנדטים תוך חודשיים בלבד מיום הבחירות הקודם, ובני גנץ מזנק ברבע מבוחריו. לעומתם, נפתלי בנט מאבד שני מנדטים ואיימן עודה אחד.

בסקר נבדק מה יעלה בגורל הבחירות הישירות לראשות הממשלה אם תהיינה כאלה, על אף שהסיכויים דלים: במצב זה בנימין נתניהו ינצח עם 40% לעומת 25% ליאיר לפיד.

בסקר של פרופ' קמיל פוקס ו'חדשות 13' מפת המנדטים שונה – אך מבחינה גושית זהה: הליכוד 29, יש עתיד 22, כחול לבן 11, ימינה 8, המשותפת 8, הציונות הדתית 8, העבודה 7, ש"ס 7, יהדות התורה 6, ישראל ביתנו 5, תקווה חדשה 5, מרצ 4 ואילו רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה. גם כאן: לימין יש 58 מנדטים כולל בנט, ולגוש השינוי 62.

גם ב'חדשות 13' נתניהו מנצח בבחירות ישירות לראשות הממשלה עם 41% תמיכה לעומת 37% של יאיר לפיד.

ב'ערוץ 20' קיימו סקר בנושא בחירות אחרות המתרגשות עלינו – הבחירות לנשיאות המדינה. על אף שאת הנשיא או הנשיאה הבאה יבחרו 120 חברי הכנסת, ב'ערוץ 20' יצאו לבחון מהי העדפתו של הציבור, ולפחות אצלם – התשובה חד משמעית: כלת פרס ישראל, מרים פרץ. ע"פ הסקר 52% מהציבור תומכים בה, בעוד 24% בלבד תומך ביצחק הרצוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר