"יש התקדמות"

גוש השינוי ממשיך במאמצים להקמת ממשלה

בעוד תשעה ימים יסתיימו ימי המנדט שהוענקו ללפיד להקמת ממשלה, ולאחר הקיפאון במגעים והנסיגה של בנט, היום, מדווחים ביש עתיד, כי ישנה התקדמות במגעים - בגוש (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד וגנץ. ארכיון (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

לאחר מבצע 'שומר החומות' ואמירתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, כי ממשלת גוש השינוי ירדה מהפרק, היום (שני) מדווחים ב'יש עתיד', כי יש התקדמות במגעים בין חברי גוש השינוי.

בעוד תשעה ימים, המנדט שניתן לחבר הכנסת יאיר לפיד על ידי נשיא המדינה, על מנת להקים ממשלה - יסתיימו.

בהודעה משותפת של מפלגות כחול לבן ויש עתיד מהיום נאמר: "בתום פגישת צוותי המו״מ של שני הצדדים שהתקיימה הבוקר חלה התקדמות משמעותית והושגו הסכמות."

"הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי ומתוך מחויבותם של שר הביטחון בני גנץ ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד להשגת המטרה."

בהודעה שהוציאו מוקדם יותר נאמר: "במסגרת הפגישות להקמת ממשלה נפגשו אתמול יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד. צוותי המו"מ מתוכננים להיפגש בהמשך השבוע".

כזכור, אמש נפגש לפיד עם יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי לפני הפגישה גדעון סער. אחרי שני הפגישות (הנפרדות) דווח כי צוותי המשא ומתן של הצדדים ידונו בימים הקרובים על הפרטים.

במהלך הלחימה בדרום, יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע כי אופציית ממשלת השינוי ירדה מהפרק; "נוכח מצב החירום בערים המעורבות, ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד. דרוש כוח, הכנסת צבא ומעצרים. דברים שאי אפשר לעשות כשנשענים על מנסור עבאס. הביטחוני קודם לאזרחי", אמר בנט.

דבריו של לפיד

לפיד הגיב להודעתו של בנט ואמר: "שמעתי את הודעתו של נפתלי בנט - אני מבין את המצוקה אבל הוא טועה. שינוי לא עושים כשנוח, אלא כשאתה חושב שהדרך שלך נכונה. אין לי שום כוונות לוותר. אני אמשיך להיאבק ואהפוך כל אבן כדי להקים פה ממשלה".

הבוקר דווח ב'ידיעות אחרונות', כי יאיר לפיד צפוי לנקוט בימים שעוד נותרו למנדט שלו בבליץ של פגישות עם ראשי מפלגות הגוש ולסגור איתם את המשא ומתן הקואליציוני. אחרי שנפגש אמש עם מרב מיכאלי, לפיד צפוי לפגוש בימים הקרובים את אביגדור ליברמן ואת ניצן הורוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר