קווים בין עירוניים

שיפור בתחבורה הציבורית: הזמנת מקום נסיעה בסופ"ש

בשל העומסים הקבועים שהיו בנסיעות בתחבורה הציבורית, החל מהשבוע יחל פיילוט חדש של הזמנת נסיעות מראש במגוון קווי שירות בין עירוניים בשישי, מוצ"ש ומועדים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מסוף השבוע הנוכחי יחל פיילוט חדש של הזמנת נסיעות מראש במגוון קווי שירות בין עירוניים בימי שישי, במוצאי שבתות ומועדים מיוחדים.

בהנחיית סגן שר התחבורה, אורי מקלב החל מהשבוע כאמור יחל פיילוט חדש במסגרתו תתאפשר הזמנת נסיעות מראש במגוון קווי שירות בין עירוניים של התחבורה הציבורית ליעדים שונים בצפון הארץ, השירות החדש אינו יהווה תחליף לקווי השירות הקיימים אלא יאבטח את עלייתם של הנוסעים באופן אמין יותר ללא תלות בתגבור נסיעות בזמן אמת ויאפשר לחברות המפעילות להיערך לנסיעות מבעוד מועד.

המהלך נוצר לאור הגידול הדרמטי במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית והאימון הרב אותם רוכשים הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל.

השירות יחל כאמור מסוף שבוע זה במגוון קווים של חברת אגד ביניהם: קו 988 מרכסים לבני ברק, קו 972 מירושלים לחיפה, קו 989 מבית שמש לקרית אתא, קו 996 מרכסים לירושלים, קו 997 מירושלים לקרית אתא וקו 999 אף הוא מירושלים לקרית אתא וזאת בשני כיווני הנסיעה.

בקווי התחבורה הציבורית של חברת נתיב אקספרס מופעל השירות החדשים בקווים: 967 מהעיר ביתר עילית למירון, קו 977 מחיפה-הדר למירון וצפת, קו 983 מחצור לירושלים, קו 985 מאשדוד לצפת מירון וחצור, קו 987 מבית שמש למירון וצפת וקו 988 מקריית גת לצפת וחצור הגלילית. במוקד השירות של החברה המפעילה.

תהליך הזמנת נסיעה מראש מחייב את הנוסע להזמין את הנסיעה אליה הוא מיועד עד ליום חמישי בשעה 12:00 בצהרים, תוך שהוא מציין את מועד היציאה המבוקש, מספר הנוסעים והקו המבוקש.

בערבי החגים יש לבצע את הרישום עד ליום לפני מועד הנסיעה. השריון מראש אינה כרוך בשום התחייבות כספית. ואין תשלום מראש עבור הנסיעה. התשלום מתבצע בעליה לאוטובוס, כמו בכל נסיעה רגילה.

גורמים במשרד התחבורה מציינים: "באם מסיבה כלשהי מתעורר צורך לבטל הנסיעה – יש להתקשר למוקד ולהודיע על הביטול כדי שאפשר יהיה לתת מענה לנוסע אחר שמעוניין לנסוע".

סגן שר התחבורה אורי מקלב אומר: "מדובר בהמשכו של תהליך ארוך אותו קידמנו במשרד התחבורה במטרה להגביר את שיפור השירות ולתת מענה אמין יותר זאת לצד הערכות מתאימה המחייבת החברות המפעילות להיערך ולתת שירות אמין ומיטבי יותר ללא תלות של מחסור בידע. אין ספק שתהליך זה יסיע להגביר את תחושת האמון של ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר