פרשת הנחתת המטוס

בלארוס: על המטוס הייתה פצצה של חמאס

מטוס חברת 'רינאייר' חויב בידי הממשל הבלארוסי לנחות בשטח מדינתו "מחשש לפגיוע טרור בידי חמאס". אלא שלאחר הנחיתה עצרה המשטרה מתנגד למשטר העריצי (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הרודן לוקשנקו (צילום: Siarhei Liudkevich / Shutterstock)

יממה לאחר שהורתה משטרת בלארוס למטוס לנחות בשטחה, מנסה המדינה בראשותו של הרודן לוקשנקו להדוף את הביקורת הבינלאומית נגדו וטוענת כי ''התקבלה הודעה מגורמים בחמאס שאם האיחוד האירופי לא יפסיק לפעול נגד ישראל, המטוס יופצץ".

במדינות המערב מעריכים כי מדובר בשקר, בין היתר בשל הסיבה שעל המטוס שהה עיתונאי, שאף נעצר לאחר הנחיתה, שנחשב לאחד ממתנגדיו הגדולים של הרודן לוקשנקו.

על פי דיווחים ברחבי העולם, על המטוס לא נמצאה פצצה, וככל הנראה הסיבה היחידה להנחתת המטוס היא ביצוע מעצרו של מתנגד המשטר רומן פרוטסביץ'.

העיתונאי ומתנגד המשטר: מצבו אנוש (פרטי)

משפחתו של פרוטסביץ' טוענת כי מצבו של מתנגד המשטר אנוש וכי הוא מאושפז בבית חולים במינסק, בירת בלארוס.

בלארוס נמצאת תחת ביקורת נוקבת של מדינות המערב, ושורה ארוכה של מדינות קראה לשגרירי בלארוס במדינתם לשיחת נזיפה. בכדי לנסות לגונן על עצמה, מנסה הדיקטטורה להציג בשם מנכ"ל משרד התחבורה כי התקבל מייל מחמאס כי "אנחנו, חיילי חמאס, דורשים שישראל תפסיק לירות מייד על רצועת עזה, ואנו דורשים שהאיחוד האירופי יפסיק לתמוך בישראל, ואם דרישותינו לא ייענו, פצצה תתפוצץ במטוס מעל וילנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר