תשעה ימים למנדט

לפיד מזהיר את בנט וסער: ממשלה עכשיו או פיזור הכנסת

לאחר שהודה יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מוקדם יותר היום (שני) כי הסיכויים להקמת ממשלת שינוי "לא גבוהים", מציב לפיד אולטימטום סער ובנט להצטרף לממשלת שינוי, ולא- יפזר את הכנסת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילומים: אולבייה פיטוסי, פלאש 90, יונתן זינדל פלאש 90.)

תשעה ימים לפקיעת המנדט מידיו של יאיר לפיד, והלחצים גוברים. יו"ר 'יש עתיד' העביר היום (שני) מסר לראשי המפלגות 'תקווה חדשה' ו-'ימינה' לפיו אם לא יצטרפו לממשלת גוש השינוי עד לפקיעת המנדט, יפעל לפיד לחקיקת חוק לפיזור הכנסת.

על פי האולטימטום המסתמן, צפוי לפיד להקדיש את השבוע הקרוב לחתימת הסכמים קואליציוניים עם מפלגות השמאל-מרכז, בראשן 'כחול לבן', 'העבודה' ו-'מרצ'.

והיה ולא יצליח לצרף אל הממשלה את המפלגות 'ימינה' של בנט, ו-'תקווה חדשה' של סער, יקדם לפיד חקיקה שתמנע מראש הממשלה נתניהו להרכיב ממשלה שוב, וכן יקדם חוק לפיזור הכנסת. לפיד צפוי להסתייע גם בכח הפוליטי הנוסף שבידו- ראשות הוועדה המסדרת.

חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ, הגיש בתיאום עם יו"ר 'יש עתיד' את הצעת החוק לפיזור הכנסת, בו ישתמש לפיד במידת הצורך. חבר הכנסת פריג' אמר כי "מדובר בכלי פרלמנטרי שראוי שיהיה על השולחן, גם אם אני מקווה ומאמין שלא יהיה בו צורך, שכן ניתן יהיה להקים ממשלת שינוי. הגשת ההצעה נעשתה כמובן תוך ידוע ראשי גוש השינוי".

מוקדם יותר היום אמר יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעתו כי "בימים הקרובים נעשה הכל כדי להקים ממשלה. כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה". אמר. "נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה".

הלחץ מצד לפיד בא בין היתר ברקע הפסימיות להקמת ממשלת שינוי שמציג יו"ר 'ימינה' בנט, שאמר היום לחברי סיעתו כי "אין אפשרות להקמת ממשלת שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר