לראשונה מסיום המבצע

המעברים לעזה ייפתחו מחר באופן חלקי

בפעם הראשונה מאז מבצע 'שומר החומות', החליטה ישראל לפתוח החל ממחר באופן חלקי את המעברים לעזה, וכן את מרחב הדייג. בשלב הנוכחי לא יתאפשר ייצוא סחורה (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

על רקע ביקור מזכיר המדינה האמריקני מחר, החליטה ישראל לפתוח באופן חלקי את המעברים מעזה, וכן לפתוח באופן מלא את מרחב הדיג ברצועה. עם זאת, ישראל החליטה בשלב הנוכחי שלא לאפשר ייצוא סחורות מעזה.

מחסום 'כרם שלום' ייפתח מחר להכנסת סיוע הומניטרי כמו דלק, ציוד רפואי ומזון. בנוסף, יתאפשר מעבר של חולים לטיפולים מצילי חיים. "הצעדים האזרחיים הבסיסיים שאושרו על ידי הדרג המדיני, מותנים בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית" נכתב בהודעה שהוציאה מדינת ישראל.

מחר צפוי לבקר בישראל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שאמר כי אחת ממטרות נסיעתו לישראל היא "להבטיח סיוע הומניטרי מיידי שיגיע לעזה".

על פי בכירים בממשל, בלינקן צפוי לקיים שיחות עם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית מנסור עבאס, עבדאללה מלך ירדן, ונשיא מצרים. בשיחות בלינקן ינסה לחזק את הרגיעה. בנוסף, על פי בכיר בממשל, ינסה בלינקן לערב את פת"ח בעזה, שכזכור אינה שולטת באיזור מאז הפסידה בבחירות האחרונות שהתקיימו שם בשנת 2006, ולדעת פרשנים רבים ביטולי הבחירות בעזה ובגדה גרמו לפרוץ המהומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר